معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از آغاز فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا در استان با محوریت فرمانداران شهرستان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 08 November 2020

بهروز ندایی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود: این قرارگاه مصوبات جلسه ستاد کرونا را اجرایی کرده و ارگان‌های زیرمجموعه این قرارگاه در صورت اقدام به موقع تشویق و در صورت کوتاهی بازخواست می‌شوند.

وی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: تجهیز بیمارستان‌ها و ایجاد تخت‌های جدید برای روزهایی که احتمالا تعداد بستری‌ها زیاد شود از جمله مصوبات ستاد کرونا است.

او  با بیان اینکه در خصوص نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نیز این قرارگاه اقدامات لازم را  بویژه در شهرهای با وضعیت حاد انجام می‌دهد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در شهرهای با وضعیت حاد از جمله مشگین‌شهر، همه صنوف به غیر از اصناف ضروری تا اطلاع بعدی تعطیل بوده و در شهر اردبیل نیز گروه‌های شغلی سه و چهار تعطیل بوده و فعالیت این صنوف از قبیل آرایشگاه‌های زنانه، دایر شدن تجمعات، حضور در پارک‌ها و همایش‌ها ممنوع است.

معاون استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات توسط مردم افزود: افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای لازم است نسبت به ماندن در منزل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش حساس باشند.

ندایی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، افراد بالای ۶۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه نقاهتگاه‌هایی برای بیماران ترخیصی در نظر گرفته شده است، افزود: آن دسته از افرادی که در منزل امکان استراحت دارند، تا بهبودی کامل در منزل استراحت کنند و در صورت نیاز به دریافت درمان، این افراد می‌توانند به مراکز شانزده‌ گانه که برای بیماران کرونایی مشخص شده مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار