زمین رایگان به مردم می‌دهیم
تامین مسکن گروه های کم برخوردار که از مسکن مهر کلید خورده است در استان اردبیل به اذعان مسئولان خاتمه یافته و تقاضاهای جدید در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 08 November 2020

مسکن مهر یکی از پرونده‌های سنگین دولت‌ها در تامین نیاز مردم محسوب می‌شود که طولانی شدن پروسه ساخت، اعتراض به عملکرد برخی تعاونی‌ها و تامین زیرساخت‌های خدماتی در کنار مسکن طی یک دهه اخیر همواره دولت را ملزم به پاسخگویی کرده است.

با این وجود دولت دوازدهم که ناخواسته میراث دار طرحی بود که خود منتقد آن محسوب می‌شد امروز مدعی است پرونده مسکن مهر را در بسیاری از شهرها مختومه کرده و حتی طرح دیگری تحت عنوان اقدام ملی مسکن را آغاز کرده است.

هرچند مروری بر چندو چون این طرح جدید نشان می‌دهد باردیگر دولت با تامین زمین به دنبال کاهش هزینه تمام شده مسکن است و عملا همان طرح مسکن مهر تکرار می‌شود اما برای دفاع از خود جانمایی مناسب و استفاده از زمین‌های مرغوب را پیش کشیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های خانه سازی در اردبیل به اتمام پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: پرونده ساخت 41 هزار و 378 واحد مسکن مهر که سهمیه استان اردبیل است، خاتمه یافته و آخرین واحدهای باقی مانده نیز به بهره برداری رسید.

محبوب حیدری با اشاره به انکه وعده ما برای تکمیل مسکن مهر محقق شده است، تصریح کرد: بخشی از مسکن مهر بر عهده راه و شهرسازی گذاشته شده بود که این بخش به صورت کامل تکمیل و تحویل شده است و هم اکنون تمرکز ما بر روی اجرای طرح اقدام ملی مسکن است.

به گفته حیدری در نیمه نخست سال ساماندهی عرصه مسکن برای 500 مورد انجام شده است.

درخواست 9247 نفر فقط در شهر اردبیل

وی افزود: طرح اقدام ملی مسکن طی دو سال اخیر مطرح شده و در استان اردبیل تاکنون بعد از سه مرحله، 13 هزار و 245 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 9 هزار و 247 نفر فقط از شهر اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد 5 هزار و 915 نفر از کل استان و 3 هزار و 280 نفر از شهر اردبیل حائز شرایط بودند و وضعیت پرونده 3 هزار و 391 نفر در استان و 2 هزار و 965 نفر در اردبیل به تائید رسیده است.

به گفته حیدری با وجود اینکه عملیات ساخت 540 واحد مسکن آغاز شده و زمین 1350 واحد به تعاونی‌ها واگذار شده تا عملیات اجرایی آغاز شود، اما تلاش اداره کل تخصیص زمین برای تمامی متقاضیان است.

وی به واگذاری احداث 540 واحد از مسکن اقدام ملی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت تامین زمین بر عهده راه و شهرسازی و ساخت بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی(شهر اردبیل) متولی ساخت و تامین زمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه در هیچ یک از شهرها به غیر از سرعین مشگین شهر و نیر مشکل زمین نداشتیم، افزود: در این سه شهر نیز مشکل تامین زمین حل و فصل شده است و پیگیر اخذ مجوز ثبت نام متقاضیان هستیم.

حیدری تاکید کرد: در طرح اقدام ملی زمین با مالکیت 99 ساله در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به عبارتی با تامین زمین کمک قابل توجهی به اقشار کم برخوردار خواهد شد تا بتوانند صاحب خانه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار