کد خبر: ۹۱۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 08 November 2020

نادر فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: حوزه گردشگری استان جزو آسیب پذیرترین بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا است و تلاش ویژه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاران خسارت‌دیده از شیوع این بیماری در استان انجام شده است.

او افزود: تاکنون چندین جلسه با وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و نیز نمایندگان مردم استان در مجلس در کمیسیون‌های مختلف تشکیل و در نهایت مجموعه‌ای از پیشنهادات حمایتی تنظیم و به وزارتخانه ارسال و با پیگیری وزیر در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به فعالان و سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری در تلاش برای حل مشکل بیکاری کارگران و فعالان این حوزه هستیم و اقداماتی را برای بهره‌مندی کارگران از بیمه بیکاری انجام داده‌ایم.

او اظهارداشت: به علت شیوع بیماری کرونا درآمد حاصل از ورود گردشگران به تاسسیات اقامتی رسمی استان در نیمه اول امسال در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی تشریح کرد: همکاری و همراهی اداره کل میراث‌فرهنگی استان در کمک به بحران کرونا با بخش خصوصی در کشور بی‌نظیر و مثال‌زدنی است و در برخی زمینه‌ها پیشنهادات از این استان به وزارتخانه ارسال و برای کل کشور مصوب شده است.

فلاحی اظهارداشت: انتظار داریم با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس تسهیلات جبران خسارت‌های کرونا و سایر تسهیلات حمایتی ویژه سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری افزایش و هرچه سریع‌تر در دسترس فعالان گردشگری این استان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار