نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در تهران سهم بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی خلخال دست کم ۷۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 14 November 2020

،سیدغنی نظری روز شنبه در نشستی با نمایندگان جامعه کارگری و همچنین ایثارگران خلخال افزود: سهم بیمه تامین اجتماعی کارگری این شهرسان در گذشته پایین در نظر گرفته شده و با پیگیری‌های صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی سهم فعلی این شهرستان از محل بیمه کارگری ۷۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با انتقاد از جذب نیروهای غیربومی در استخدام ادارت دولتی این شهرستان اظهارداشت: به ‌صورت مکتوب و حضوری هم از استاندار و هم از مدیران کل درخواست شده تا نیروی غیربومی در خلخال استخدام نشود تا شاید راه چاره‌ای برای حل مشکل بیکاری افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی این شهرستان اندیشیده شود.

وی در خصوص سرنوشت کارخانه‌های سیمان و نئوپان خلخال گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به یک سرمایه‌گذار در زمان وضعیت قیمت پایین ارز داده شده ولی تاکنون هیچ اقدام عملی در خصوص احداث و تکمیل این پروژه انجام نشده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی علت اصلی تاخیر در شروع عملیات اجرایی  تونل در جاده خلخال - اسالم را نبود اعتبار دانست و افزود: این پروژه قرار بود در اوایل شهریور ماه امسال کلنگ‌زنی شود ولی به‌دلیل نبود اعتبار انجام نشد.

نظری در خصوص پروژه‌های گردشگری در دست اجرای شهرستان خلخال گفت: تاکید لازم به سرمایه‌گذاران این طرح‌ها از جمله طرح بزرگ گردشگری  پل معلق در منطقه ازناو داده شده تا نسبت به تعهدات خود پایبند باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین آب شرب روستایی شهرستان  ۶۰  میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که در طول چند سال انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی با انتقاد از نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌های سد معیشتی منطقه تشریح کرد: ساخت ۱۳ سد معیشتی در شهرستان خلخال جزو مطالبات مردمی بوده و در حال حاضر سد بلیل از محل اعتبارات استانی در حال ساخت است و برای ۱۲ سد نیمه‌کاره دیگر همانند سد شیران چشمه و روستای درو و چندین سد روستایی اقدامی انجام نگرفته است.

او با اشاره به ۵۷ طرح هادی روستایی نیمه‌تمام در مناطق روستایی شهرستان خلخال افزود: امیدآفرینی برای ساکنان و جوانان در روستاها زمانی تحقق می‌یابد که زیرساخت‌ها در روستا برای حضور و فعالیت مهیا باشد و در غیر این‌صورت پدیده مهاجرت رخ ورند ان سرعت خواهد گرفت .

وی گفت: پیگیر طرح‌های هادی روستایی، نقشه و طرح تفضیلی و طرح جامع روستاها هستیم و طرح هادی ۱۱ روستا با پیگیری‌های انجام شده در شرایط مساعد آب و هوایی آسفالت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار