نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از عملیات اجرایی طرح آبرسانی مشگین‌شهر از سد احمدبیگلو اجرا شده که تسریع آن ضروری است.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 22 November 2020

محمد عباس‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد  ریال اعتبار اختصاص یافته و ضروری است دز رمان مقرر تکمیل و افتتاح شود.

وی اظهارداشت: این طرح با سه پروژه جداگانه با هدف تامین آب پایدارتر شرب و بهداشتی و صنعتی مشگین‌شهر و روستاهای اطراف تا افق ۱۴۲۵ در دست اجراست و برای اتمام کل طرح مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

او افزود: مهم‌ترین بخش طرح آبرسانی مشگین‌شهر، انتقال آب از سد احمد بیگلو به تصفیه‌خانه مشگین‌شهر است که دارای سه مرحله پمپاژ و ۲۰ هزار مترمکعب مخزن با ظرفیت ۵۰۸ لیتر در ثانیه است.

نماینده مشگین شهر در مجلس احداث بزرگراه مشگین‌شهر –اهر را یادآور شد و گفت: چهاربانده کردن اردبیل-مشگین‌شهر و اتصال آن به اهر موجب ایمنی راه‌های اصلی و کاهش تصادفات در این شهرستان می‌شود.

عباس‌زاده ادامه داد: شروع مطالعات احداث جاده مشگین‌شهر-کلیبر در جهت توسعه متوازن مناطق شمالی و بخش مرکزی مشگین‌شهر بسیار موثر بوده و توسعه پایدار در این شهرستان را رقم خواهد زد.

وی تسریع در تکمیل نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر را ضروری دانست و گفت: پیش‌بینی شده این نیروگاه امسال به بهره‌برداری برسد و در مرحله اول تولید برق پنج مگاواتی افتتاح می‌شود.

مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار