- استاندار اردبیل از توزیع کیت‌های آزمایشگاهی استاندارد ساخت ایران برای تست کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 22 November 2020

 اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح شهید سلیمانی اظهارداشت: با توجه به اینکه اردبیل به عنوان اولین استان اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مباره با کرونا را برعهده گرفته تا ۲ روز آینده کیت آزمایشگاهی به اندازه نیاز تحویل استان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مخترعان ایرانی طبق استانداردهای جهانی موفق به ساخت این کیت شده‌اند، گفت: بیش از ۱۳۰ هزار مورد کیت در حال حاضر موجود است و برای تست افراد مشکوک به راحتی جواب می‌دهد.

استاندار اردبیل ادامه داد: این طرح در مرکز استان با فرماندهی عملیاتی سپاه حضرت عباس (ع) و در شهرستان‌ها با فرماندهی عملیاتی ناحیه بسیج کلید خورده و تا اتمام این طرح تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی با عوامل سپاه و بسیج همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای قطع زنجیره ویروس کرونا نیاز به احساس مسوولیت همگانی است، تصریح کرد: این طرح و مراجعه به تک تک خانه‌ها صرفا برای نجات مردم و در گام اول برای خود مردم است و نباید اطلاعات خلاف واقع در اختیار بسیجیان قرار داده شود.

بهنامجو بیان کرد: فرم‌هایی دارای سوالات مختلف طراحی شده و برای پیشگیری از انتشار سریع بیماری و انتقال برخی از بیماران مشکوک به نقاهتگاه‌ها می تواند از روند سریع شیوع ویروس کرونا پیشگیری کند اینکه افراد مشکوک در خانه چگونه قرنطینه می‌شوند وامکانات رفاهی آنها چقدر هست و آیا اتاق مستقل دارند یا خیر در این فرم‌ها درج شده است.

وی ادامه داد: باید نقاهتگاه‌های شهرهای قرمز و نارنجی در نقاط مشخص شده تجهیز و از لحاظ اکسیژن و نیروی انسانی آماده باشد تا وقتی که بیماری نیاز به انتقال داشته باشد سریع در محل مشخص شده درمان و نگهداری شده باشد.

او تصریح کرد: افرادی که در داخل خانه‌هایشان امکان مداوا ندارند حتما باید به نقاهتگاه انتقال یابند، این افراد بر اساس یافته‌های طرح خانه به خانه شهید سردار سلیمانی مشخص شده و تست این افراد در مراجعه اولیه مثبت اعلام شده است.

استاندار اردبیل از فرمانداران و فرماندهان نواحی در شهرستان‌ها خواست گزارش اقدامات خود را تا حصول نتیجه نهایی اعلام کنند.

سردار جلیل بابازاده ، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) نیز در این جلسه بر اجرای کامل این طرح تا رسیدن به وضعیت سفید تاکید کرد.

وی گفت: طرحی که به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده باید به نحو احسن انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار