کد خبر: ۹۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 24 November 2020

به گزارش تابناک سمنان زلاتان ابراهیمویچ، فوق ستاره‌ی فوتبال جهان اخیراً با انتقاد از شرکت الکترونیک آرتز و بخش ورزشی آن (EA Sports)، اتهام استفاده‌ی بدون مجوز از نام و چهره‌ی او در بازی FIFA 21 را به این شرکت وارد کرد.

 

در مقطعی از زمان که بازی‌بازان FIFA 21 بابت نحوه‌ی پیاده‌سازی چهره‌ی بازیکنان در این بازی از الکترونیک آرتز شکایت می‌کنند و با ساخت ویدیوهای مقایسه‌ی آن‌ها با چهره‌ها در بازی PES 2021 مدام این شرکت را مورد تمسخر قرار می‌دهند، حال می‌بینیم که خبر استفاده‌ی بدون مجوز از چهره و نام بازیکنان در این بازی برای دومین بار به گوش رسیده است. در واقع پس از بازیکن تیم اینتر یعنی روملو لوکاکو، حال نوبت به فوق‌ستاره‌ی تیم میلان رسیده که از این شرکت بابت چنین موضوعی شکایت قانونی تنظیم کند.

وی که در پست توییتر خود از شرکت الکترونیک آرتز بابت این مساله انتقاد کرده بود، حال با مراجعه به هیئت حاکم بر فوتبال یعنی FIFA و اتحادیه‌ی حفظ لایسنس بازیکنان یعنی FIFPro به صورت قانونی آن‌ها را برای ورود به این پرونده فراخواند و خواستار آغاز تحقیقات و جلوگیری از سوءاستفاده‌های این چنینی شد. همچنین، بازیکن سابق تیم رئال مادرید و حال حاضر تیم تاتنهام یعنی گرت بیل نیز با پاسخ دادن به توییت ابراهیمویچ اعلام کرد که وی نیز مراتب قانونی را برای جلوگیری از این عمل پیگیری خواهد کرد.

شخصی در طول این سال‌ها با استفاده‌‌ی بدون مجوز از نام و چهره‌ی من در حال کسب درآمد غیر قانونی بوده است!

وقتش رسیده که پیگیری را آغاز کنم!

-زلاتان ابراهیمویچ

اما جالب است بدانید که هر دو بازیکن مدت‌ها پیش درگیر چنین مسائلی بودند و برخلاف اوضاع فعلی، از رخ دادن چنین اتفاقاتی حتی ابراز خرسندی کرده بودند. برای مثال، ابراهیمویچ در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با الکترونیک آرتز اعلام کرده بود که خوشحال است که هواداران و فرزندانش از دیدن کارت ویژه‌ی او در بخش فیفا آلتیمیت FIFA 17 هیجان زده می‌شوند. از طرفی دیگر، گرت بیل نیز در سال ۲۰۱۴ بابت قرارگرفتن تصویر او برروی پوستر بازی FIFA 14 ابراز خرسندی کرده بود.

در حقیقت، بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این موارد به دنبال ثبت قرارداد دیوید بکهام و الکترونیک آرتز رخ داده است. هفته‌ی پیش خبر رسید که دیوید بکهام که هم‌اکنون در دوران بازنشتگی و تیم‌داری (FC Miami) به‌سر می‌برد، با ثبت قراردادی بسیار سنگین با رقم ۵۰ میلیون دلار برای سه سال حاضر شده تا مجوز استفاده از نام و چهره‌ی خود در بازی FIFA 21 صادر کند و همچنین، تصویرش نیز روی جلد نسخه‌ی نسل نهمی بازی قرار بگیرد.

در این بین نکته‌ی بسیار عجیب، بیشتر بودن این رقم با قراردادهای او در دوران بازیگری با تیم‌هایی نظیر منچستر یونایتد (۱۰۰۰۰۰ پوند در هفته معادل ۱۳۳۰۰۰ دلار آمریکا) و قرارداد پنج ساله در لس‌آنجلس گلکسی (۲۵ میلیون پوند معادل ۳۳ میلیون دلار) است.

علاوه بر عناوین FIFA، در طول سال‌های گذشته مواردی این‌چنینی نظیر شکایت اسطوره‌ی آرژانتینی، دیگو مارادونا از کونامی به‌دلیل به تصویر کشیدن بدون مجوز او در بازی PES 2017 و یا حتی شکایت ادگار داویدز از شرکت ریوت گیمز (Riot Games) بابت شباهت بیش از اندازه‌ی یکی از پوسته‌های شخصیت بازی League of Legends نیز بوده‌ایم.

بازی FIFA 21، هم‌اکنون در دسترس تمامی کنسول‌ها، پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها قرار دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار