در آستانه شب یلدا آژیر خطر شیوع موج جدید بیماری کرونا در اردبیل با بستری ۴۶ بیمار جدید به صدا در آمد که این رقم در روز گذشته ۲۷ نفر گزارش شده بود.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 20 December 2020

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر مجموع تعداد بیماران بستری شده کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل ۳۱۲ نفر است که از این تعداد ۴۶ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری و تحت مداوا قرار گرفتند و نسبت به روز گذشته با افزایش حدود دو برابری میزان بستری‌های روزانه مواجه بودیم که نشان دهنده آغاز شیوع موج چهارم کرونا در استان اردبیل در صورت عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در شب یلدا است.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل از فوت ۶ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: از خانواده‌های این عزیزان درخواست می‌شود مراسم خاکسپاری و ترحیم را به صورت کاملاً خصوصی و خانوادگی برگزار کنند چرا که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در محل تدفین شیوع این بیماری را در بین اقوام و خانواده آن مرحوم افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون ۷۴ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و با توجه به میزان ابتلای این بیماری و معاینات انجام گرفته توسط کادر درمان پیش بینی می‌شود شاهد فوت چندین نفر از این بیماران بدحال در هفته جاری باشیم.

حبیب زاده تعداد بیماران بهبود یافته کرونایی را در شبانه روز گذشته ۵۴ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با بهبودی نسبی و با تشخیص کادر درمانی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و ضروری است تا ادامه روند مداوای این بیماران در قرنطینه خانگی و به دور از اجتماعات انجام گیرد.

وی وضعیت شیوع کرونا را در شهرستان‌های سرعین، نمین، گرمی، اصلاندوز و کوثر زرد اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های اردبیل، بیله سوار، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر و نیر در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا قرار دارند که امیدواریم با کنترل بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم عزیز استان این روند ادامه و بهبود یابد.

با دورهمی های شب یلدا، وضعیت کرونا را قرمز نکنیم

حبیب زاده با بیان اینکه متأسفانه در چند روز اخیر و به خصوص بعد از برداشته شدن محدودیت فعالیت کسبه و بازاریان استان شاهد تجمع غیر ضروری افراد در خیابان‌ها و پیاده روها هستیم، گفت: همین عامل باعث شده است قبل از مراسم شب یلدا شاهد افزایش میزان بستری‌های روزانه و بیماران بدحال در بیمارستان‌های استان اردبیل باشیم و پیش بینی می‌شود در صورتی که مردم به تردد غیر ضرور و برگزاری دورهمی های شب چله ادامه دهند در ۲ هفته آینده وارد وضعیت قرمز و موج جدید بیماری کرونا خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: رفتار ما در شب یلدا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین کننده محدودیت‌ها و پروتکل‌های جدید در هفته‌های آینده است و در صورتی که با وضعیت قرمز وارد زمستان شویم کنترل بیماری و کاهش میزان مبتلایان با توجه به سردی هوا امکان پذیر نخواهد بود و شاهد فوت بسیاری از عزیزانمان خواهیم بود.

وی از شهروندان خواست توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده توسط ستاد ملی کرونا را رعایت کرده و شب یلدای امسال را مجازی برگزار کنند تا شاهد افزایش بیماری و از دست رفتن عزیزانمان در ماه‌های پایانی سال نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار