معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: اردبیل به عنوان پایلوت طرح‌های مشترک حوزه گردشگری نیروهای مسلح و وزارت میراث‌ فرهنگی انتخاب شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 20 December 2020

سرتیپ دوم مجید فخری در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و مسئولان و کارشناسان ثبت جهانی کوه سبلان در خصوص ثبت و مستندسازی مشخصات کوه سبلان و حریم آن اظهار کرد: مشارکت و همکاری شایسته و مناسب اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل برای نقشه‌برداری کوه سبلان شایسته قدردانی است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امیدواریم این اقدام و همکاری که نخستین همکاری نیروی مسلح و وزارت میراث‌فرهنگی بود، آغازگر توسعه همکاری‌های دو نهاد باشد، چرا که این مشارکت باعث شد در دیگر استان‌ها نیز این همکاری‌ها آغاز شود.

فخری ادامه داد: به میمنت این اتفاق و همکاری‌های آغازگرانه تعامل نیروهای مسلح و وزارت میراث‌فرهنگی، اردبیل به عنوان پایلوت طرح‌های مشترک حوزه گردشگری نیروی مسلح و وزارت میراث فرهنگی انتخاب شد.

وی از توسعه همکاری‌های در حوزه میراث‌فرهنگی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با توافقات انجام‌شده در حوزه مطالعات و نقشه‌برداری ثبت سایت‌های باستانی، اسکن سه بعدی و تحقیقات جغرافیایی در این سایت‌ها اقدام می‌شود.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز مقرر شد شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های وابسته نیروهای مسلح در گردشگری مرز و سلامت پای کار آمده و در سطح استان اردبیل اقدام به امکان‌سنجی و آغاز فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند.

فخری ادامه داد: بر این اساس هر همکاری و اقدام مشترکی که با وزارت میراث‌فرهنگی انجام شود، این اقدامات از استان اردبیل آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار