مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از افزایش ۹ درصدی مصرف گاز مشترکان این استان در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 28 December 2020

سردار اسماعیلی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: مصرف گاز در استان اردبیل در ۹ ماه منتهی به فصل زمستان سال گذشته ۲ میلیارد متر مکعب بود که امسال با ۹ درصد افزایش، به بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۲ متر مکعب رسید.

وی افزود: با توجه به ورود موج سرمای فراگیر و پایدار در بیشتر استان‌های کشور و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز، صرفه جویی سراسری برای عبور از روزهای سرد زمستان بیش از پیش ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: در بیشتر شهرهای استان، دمای هوا حتی به منفی ۱۰ درجه نیز رسیده که در صورت توجه نکردن مصرف کنندگان خانگی بر صرفه‌جویی، به رغم تلاش‌های صورت گرفته در خصوص پایداری شبکه توزیع گاز طبیعی در استان، ممکن است در برخی نقاط کمبود گاز و کاهش افت فشار اتفاق بیفتد.

وی اصلاح الگوی مصرف را یکی از راهکارهای مهم در برون رفت از هرگونه بحران احتمالی ناشی از مصرف بی رویه گاز طبیعی برشمرد و گفت: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸تا ۲۱درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین مصرف گاز طبیعی در استان اردبیل بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب در روز است که با توجه به بارش برف و برودت هوای اکثر نقاط استان، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده این میزان مصرف افزایش یابد.

وی با توصیه به اصلاح الگوی مصرف و رعایت دمای رفاه در منزل و محل کار توسط مصرف کنندگان در استان اردبیل افزود: طی ۱۰ روز گذشته و در پی بارش برف و کولاک در اقصی نقاط استان و حاکم بودن هوای سرد، خوشبختانه شبکه توزیع گاز در استان پایدار بوده و تا به حال هیچ گونه قطعی گاز و کاهش افت فشار در استان گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: به علت تداوم سرمای هوا، مصرف گاز در این استان در طول سه روز گذشته به شکل کم سابقه ای افزایش یافته و به رقم ۳۱ میلیون و ۱۹۸ متر مکعب رسیده است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۶۸ هزار و ۶۰۰ مشترک شهری و ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ خانوار در یک هزار و ۳۵۰ روستای استان اردبیل به شبکه کشوری گاز طبیعی لوله کشی شده متصل شده و از خدمات انرژی پاک بهره‌مند هستند.

علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدی مناطق شهری، میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان اردبیل از گاز لوله کشی شده به ۹۵ درصد رسیده است و با گازرسانی به بقیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل تا یکسال آینده، اردبیل به استانی سبز در زمینه گازرسانی تبدیل می‌شود.

بنا به اعلام شرکت گاز استان اردبیل، هم‌اینک یک هزار و ۴۸۰ واحد صنعتی عمده و جزء این استان از گاز طبیعی لوله کشی شده بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار