استاندار اردبیل گفت: شیوع کرونا در استان اردبیل به وضعیت تثبیت رسیده است.
کد خبر: ۹۲۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 29 December 2020

اکبر بهنام‌جو در نشست با مدیران بهداشت و فرمانداران شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: با مدیریت صحیحح و همکاری مردم شیوع کرونا در  استان اردبیل به وضعیت تثبیت رسیده است.

وی با بیان اینکه اردبیل جزو استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا در کشور است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست‌های سریع شناسایی بیماران به صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها  از جمله علل کاهش بستری و  جانباختگان کرونا  در استان است.

استاندار اردبیل بیان کرد: توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اقدامات نظارتی از تعداد جانباختگان روزانه کرونا در استان نیز کاسته و درحال حاضر 6شهرستان استان در حالت نارنجی هستند و تلاش می‌شود این روند همچنان در باقی شهرها نیز تغییر یابد و تمامی شهرها به حالت عادی برگردند.

بهنام‌جو تصریح کرد: یک میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت استان در قالب طرح شهید سلیمانی تاکنون غربالگری شدندو روزانه 350 مورد تست سریع کرونا در استان انجام می‌شود که در صورت تخصیص سهمیه، این رقم به بیش از 700 مورد در روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا همچنان ادامه دارد، افزود: استفاده از ماسک به عنوان اولویت اصلی و تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است و میزان استفاده از ماسک باید همگانی شود تا شاهد کاهش میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در استان باشیم و از کسبه و بازاریان تقاضا داریم که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به مردم تذکر داده و مانع از ورود افراد بدون ماسک به مغازه و فروشگاه‌ها شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار