مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به ورزش باد گاهی تند در مناطق کوهستانی احتمال رخداد بهمن دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۹۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 29 December 2020

سیاوش محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد هوای امروز استان اردبیل غالبا ابری همراه با وزش باد و در جاده‌های کوهستانی احتمال کولاک برف و ورزش تندباد پیش‌بینی شد که احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی هوا از مردم تقاضا داریم حدالامکان ازسفرهای غیرضرور در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و در صورت اجبار لوازم ضروری زمستانی به هماره داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به استقرار هوای سرد و یخبندان در استان افزود: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز صرفه‌جویی نمایند و همچنین مدیریت مصرف انرژی و توجه به مسائل مربوطه از اهم مواردی است که درصدد هستیم با همکاری‌های همه‌جانبه در این زمینه هیچ مشکلی از بابت کمبود انرژی گرمایی و افت فشار گاز در نقاط مختلف استان وجود نداشته باشد.

محمدی بیان کرد:توصیه ما به مردم این است که از خاموش کردن سیستم گرمایشی گلخانه‌ها برای جلوگیری از انباشت برف و تخریب سازه خودداری کرده، دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و گاوداری‌ها، مراکز کشت قارچ و حفاظت از کندوهای زنبور عسل را تنظیم کنند و نسبت به حفاظت از سیستم گرمایشی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: تا اواخر هفته جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود و آسمان استان صادف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد است و سردی و یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت که به همین منظور انتظار می‌رود به هشدارهای سازمان هواشناسی استان توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار