مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به کاهش ۸.۹ درصدی میزان تولد نوزادان در استان اردبیل گفت: نرخ باروری در مرحله نزولی است.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 30 December 2020

شهرام رسولی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تولد نوزادان در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.9 درصد با کاهش روبرو بوده و نرخ باروری در مرحله نزولی است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات مناسبی در راستای افزایش نرخ باروری و ازدواج در سطح استان اردبیل انجام گیرد، گفت: تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج و همچنین ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری از جمله اقداماتی است که می‌تواند میزان باروری را در استان افزایش دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به اینکه جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و 300 هزار نفر است، بیان کرد: :92 هزار و 987 نفر اقدام به تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند نکردند که لازم است برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

رسولی تصریح کرد: نیمه اول امسال آمار فوتی‌ها در این استان 36درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است و افزایش آمار مرگ و میر همراه با کاهش میزان ولادت، همچنین افزایش میانگین سنی جمعیت در استان خطر مواجهه با کمبود نیروی جوان کاری را در آینده رقم خواهد زد.

وی با اشاره به دلیل تاخیر در صدور کارت‌های هوشمند ملی و همچنین وضعیت تولید کارت در داخل کشور گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد کارت‌های هوشمند ملی در کشور تولید می‌شود که بالا بودن هزینه‌ها یکی از عواملی است که باعث شده این کارت‌ها به صورت 100 درصدی در کشور تولید نشود و این مسئله از دلایل تاخیر در صدور کارت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار