رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات قم:
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم بر لزوم تلاش هدفمند و جدی به منظور شناساندن شاخصه های مکتب حاج قاسم سلیمانی به جامعه آن هم با ابزار هنر و رسانه تأکید کرد. آن چه مهم است این که باید از طریق ابزار تأثیرگذار رسانه و هنر، سبک زندگی شهدای والامقامی چون حاج قاسم را به درستی برای مردم و نسل جدید تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴ 02 January 2021

به گزارش تابناک قم، فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت فرارسیدن اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با وجود عظمت شخصیت سردار سلیمانی و خدمات ماندگار ایشان به قرآن، اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و کشور عزیزمان، متأسفانه آن طور که باید و شاید از منظر رسانه ای و هنری به ایشان پرداخته نشده است و حال آن که بی شک ایشان نه تنها قهرمان ملی بلکه قهرمانی بزرگ و دلاور در سطح جهان اسلام هستند.

وی افزود: مهم تر از شخص حاج قاسم، راه و مکتب این بزرگوار است که ریشه در مکتب سیدالشهدا(ع) دارد و همان طور که می دانیم در مکتب و نهضت امام حسین(ع)، ذلت در برابر دشمن معنا ندارد چرا که مؤمن به عنوان بنده خوب و صالح خدا عزیز است و سرافرازانه و توأم با حریت و آزادگی، زندگی می کند و حاج قاسم سلیمانی، مصداق بارز این مساله است.

سرپرست خبرگزاری تابناک استان قم همچنین با تأکید بر لزوم معرفی شاخصه های مکتب حاج قاسم به جامعه با ابزار هنر و رسانه گفت: یکی از همرزمان نزدیک شهید سلیمانی تعریف می کرد که از ویژگی های بسیار ممتازِ سردار دل ها، اخلاص و معنویت ایشان است و به راستی مگر می شود کسی به این مقام و جایگاه برسد و در درونش معنویت و اخلاص و کار برای رضای خدا موج نزند.

وی در ادامه با اشاره به عشق و ارادت مثال زدنی شهید سلیمانی به اهل بیت (ع) به خصوص حضرت زهرا(س) گفت: با نگاهی به وصیت نامه این شهید والامقام متوجه می شویم که یکی از کلیدواژه های اصلی در این وصیت نامه، تأکید ایشان بر لزوم تبعیت از ولایت فقیه و حمایت از مقام معظم رهبری در همه حال است و ما نیز که شیفته حاج قاسم هستیم باید همچون او پیرو ولی فقیه باشیم.

یوسف پور همچنین با بیان این که شهید سلیمانی در برابر توده های مردم به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران متواضع و در برابر دشمنان و مستکبران، قاطع و دارای هیبت حیدری بود، ابراز داشت: سبک زندگی مؤمنانه حاج قاسم باعث شد که به این مقام و منزلت والا برسد، کما این که خود ایشان می گوید کسی که می خواهد شهید شود، باید شهید زندگی کند.

وی در خاتمه گفت: آن چه مهم است این که ما باید از طریق ابزار تأثیرگذار رسانه و هنر، سبک زندگی شهدای والامقامی چون حاج قاسم را به درستی برای مردم و نسل جدید تبیین کنیم و اگر در این باره کوتاهی کنیم، بی تردید در حق انقلاب و نظام اسلامی و شهدای جبهه مقاومت اسلامی جفا کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار