رییس حوزه هنری استان اردبیل گفت: نخستین هنرواره‌ منطقه‌ای طراحی پوستر با موضوع نماز "به سوی خدا"در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 03 January 2021

این هنرواره با همکاری ستاد اقامه نماز استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز اردبیل، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی و موسسه سراج برگزار خواهد شد.

وی موضوع و محورهای این هنرواره را واژه ‌نگاری آیات قرآنی و احادیث مرتبط با نماز، تجلی نماز در سیره‌ عملی پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع)، جلوه‌های بصری نماز در شکرگزاری و ارتباط با پروردگار و راز و نیاز و یاری خواستن از خدا، نقش و تأثیر نماز در احیای تمدن اسلامی، تجلی نماز در زندگی روزانه و جایگاه نماز در آداب، رسوم و سنن منطقه‌ای و محلی عنوان کرد.

وی تجلی نماز در عاشورا، دفاع مقدس و سیره‌ شهدا، جلوه‌های بصری نماز در سبک زندگی ایرانی - اسلامی، کارکرد نماز در ارتقای معرفت و معنویت جامعه، نماز تجلی عبودیت و بندگی خدا، نقش تربیتی نماز در ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان، نماز نماد انقلاب اسلامی، تجلی مولفه‌های بومی و محلی در نماز، نماز و مهدویت و نماز در مکتب سلیمانی (تجلی نماز در سیره شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان جبهه‌ مقاومت) را از دیگر محورهای این هنرواره ذکر کرد.

وی اظهار کرد: عموم علاقه مندان و هنرمندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل می توانند جهت مشاهده کامل شرایط فراخوان به سایت حوزه هنری استان اردبیل به آدرس www.Artardabil.ir مراجعه کنند.

رییس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: آیین اختتامیه هنرواره‌ منطقه‌ای طراحی پوستر نماز "به سوی خدا" در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار