معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در سفر مجازی به اردبیل:
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در سفر مجازی به اردبیل گفت: استان اردبیل از ظرفیت‌های منحصر به فرد و بسیار بالای اقتصادی برخوردار است.
کد خبر: ۹۳۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 08 January 2021

 

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در جمع مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه و معاونین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی از لحاظ جغرافیایی، منابع طبیعی و سرمایه گذاری بوده و اما نسبت به وجود این ظرفیت‌ها جایگاه قابل قبولی از لحاظ توسعه اقتصادی نداشته و گرچه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار موثری انجام یافته که امیدواریم شاهد توسعه اقتصادی استان در سال‌های آتی باشیم.
محمد علی دهقان دهنوی افزود: یکی از وظایف ادارات کل امور اقتصادی و دارایی احصا مشکلات و موانع در حوزه‌های مختلف اقتصادی و برنامه ریزی صحیح در راستای رفع مشکلات است و در کنار آن باید برنامه ریزی دقیقی در راستای ایجاد بستر‌های لازم و زیرساخت‌ها برای توسه اقتصادی بعمل آید.
وی اظهار کرد: برگزاری جلسات منظم در راستای هماهنگی و همفکری در بین دستگاه‌های اجرایی مختلف و تقویت هم افزایی و تهیه گزارش‌های مشترک برای توسعه اقتصادی استان یکی از موضوعات مهم و موثر در پیشرفت اقتصادی استان است که باید به صورت مرتب انجام گیرد.
دهقان دهنوی با اشاره به پیشنهاد اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل برای کاهش میزان مالیات در نظر گرفته شده برای این استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: رقم‌های مندرج در لایحه مذکور، پس از پیشنهاد‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی تا به حدی تعدیل شده و برای تامین این رقم‌ها در استان‌ها بهتر است که برای جلوگیری از فشار مضاعف بر مودیان مالیاتی، اقدام به شناسایی بخش‌هایی که در بحث‌های مالیاتی پیش از این دیده نشده اند انجام داد.
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه بورس و بیمه عنوان کرد: انتظار ما از مسئولان بورس و بیمه‌ای این است که اقدامات موثری در راستای فرهنگ سازی و آموزش در این حوزه برای مردم به خصوص در استان‌های کم برخوردار در مورد نحوه ثبت نام در سامانه سجام و در کنار آن مدیریت سرمایه خود در بازار بورس انجام گیرد.
دهنوی گفت: در حوزه گمرکی نیز باید این را در نظر گرفت که در این حوزه یک فضای رقابتی بین استان اردبیل با سایر استان‌های همجوارش وجود دارد و به همین دلیل باید در استان اردبیل برنامه ریزی صحیحی در راستای تسهیل امور به مشتریان و بازرگانان، بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذران و ... انجام گیرد تا بتواند در این فضای رقابتی به توسعه گمرک و هم چنین پیشرفت اقتصادی استان کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار