مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: از زمان شروع سال تحصیلی تاکنون ۱۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت تهیه و در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 09 January 2021

رضا محمدی افزود: تاکنون بیش از هزار دانش‌آموز فاقد امکانات تحصیل در فضای مجازی از جمله گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت در مدارس شهری و روستایی این منطقه شناسایی شده‌اند که شامل ۱۰ درصد از مجموع دانش‌آموزان در حال تحصیل هستند.
وی گفت: در شرایط فعلی که امکان تحصیل حضوری در هیچ یک از مدارس شهری و روستایی منطقه وجود ندارد، دانش‌آموزان برای بهره‌مندی از آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد نیازمند امکاناتی همچون گوشی و تبلت هستند.
مدیر آموزش و پرورش خلخال بضاعت کم، درآمد پایین خانواده‌ها و بالا بودن قیمت گوشی تلفن همراه و تبلت را از عوامل موثر در بی بهره‌بودن تعداد زیادی دانش‌آموز از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد ذکر کرد.
محمدی با بیان اینکه کرونا تمام مسائل آموزشی را تحت شعاع قرارداده، افزود: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان نیز برای استفاده از برنامه‌های شبکه شاد بصورت محدود از گوشی تلفن همراه نزدیکان خود استفاده می‌کنند.
او گفت: تاکنون هیچ گونه اعتبار دولتی برای تهیه چنین لوازمی در اختیار آموزش و پرورش خلخال قرار نگرفته و با توجه به ادامه وضعیت شیوع ویروس کرونا باید برای تامین این امکانات فکری اندیشیده شود.
وی اظهارکرد: خانه‌نشینی و دوری دانش‌آموزان از مدرسه لحاظ وجود شرایط کرونایی در جامعه در کنار مشکل دسترسی به امکانات تحصیل در فضای مجازی منجر به قطع ارتباط کامل برخی از دانش‌آموزان با مدرسه می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش خلخال تشریح کرد: در حال حاضر ۶۶ درصد از دانش‌آموزان خلخالی از برنامه‌های شبکه آموزشی شاد بهره‌مند بوده و ۳۳ درصد از برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در فضای مجازی محروم هستند.
محمدی اظهارکرد: بر اساس بررسی‌ها هشت درصد از دانش‌آموزان مناطق شهری و ۲۶ درصد از دانش‌آموزان ساکن در مناطق روستایی منطقه به برنامه‌های شاد دسترسی ندارند.
وی مشکل قطع اینترنت، استفاده نامناسب از شبکه آموزشی شاد در زمان تراکم بالای ارتباطی در فضای اینترنتی بلحاظ قطع مکرر ارتباط مجازی و ناتوانی برخی از دانش‌آموزان برای ارتباط مناسب از طریق فضای مجازی را از جمله مشکلات ادامه تحصیل در فضای مجازی ذکر کرد.
او گفت: در روستا‌های فاقد اینترنت که دانش‌آموزان از شبکه اینترنتی شاد محروم هستند، تنها از طریق گیرنده‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی تهیه شده توسط همکاران فرهنگی برنامه‌های درسی آموزش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار