شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: برای توسعه عمران و آبادانی محلات حاشیه شهر، چهار سرای محله در اردبیل احداث میشود.
کد خبر: ۹۳۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 16 January 2021

 

حمید لطف اللهیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه احداث سرای محله در محلات گلمغان، میراشرف، ملا یوسف و ایران آباد ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده که تا پایان سال این اعتبار تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: بازآفرینی شهری در محلات سیزده‌گانه اردبیل شروع شده و تعدادی از آنها هم در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار اردبیل درباره بازآفرینی بناهای تاریخی اردبیل افزود: بناهای تاریخی شهر که نیاز به بازسازی دارند شناسایی شده‌اند و در مرحله اول بازآفرینی سرای پنبه فروشان، وکیل، امام جمعه، زنجیرلر و دمیرچی در دستور کار قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار باز آفرینی در این محلات انجام می‌شود.

وی از احداث پارک میراشرف در زمینی به مساحت چهار هکتار خبر داد و گفت: تملک اراضی برای احداث این پارک توسط شهرداری انجام شده و با اختصاص ۴۰میلیارد ریال اعتبار عملیاتی اجرایی پارک آغاز خواهد شد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری در طرح‌های بازآفرینی شهری با همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل فعالیت‌های مختلفی را در محلات گلمغان، نیار، ملایوسف و رودخانه بالیخلوچای انجام می‌دهد، افزود: در این طرح‌ها تلاش می‌شود با توافق مالکین نسبت به تغییر کاربری زمین به کاربری مسکونی و تهیه طرح‌های اولیه اقدام شود.

وی افزود: کمک به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کنار سایر دستگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین رویکردهایی است که تلاش می‌شود با نوسازی و بازآفرینی شهری سیمای شهر متحول شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری در محلات هدف سبب بهبود کیفیت زندگی و افزایش رفاه مردم و ارتقای سطح خدمات عمومی است،افزود: برای آسفالت معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر اردبیل قیر مورد نیاز تا پایان سال تامین می‌شود تا در فصل کاری آینده عملیات آسفالت‌ریزی در محلات هدف اجرایی شود.

۲۰ محله در اردبیل ، ۱۲ محله در مشگین شهر ، ۱۱ محله در پارس آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند.

هم اکنون ۹۶۳ هکتار از مساحت شهر اردبیل ، ۲۴۸ هکتار از مساحت پارس ‌آباد ، ۹۵ هکتار از مساحت مشگین ‌شهر و ۸۴ هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار