مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تندباد روز جمعه در شهرستان‌های مشگین شهر و گرمی موجب قطع برق ، تخریب منزل مسکونی، آسیب به مبلمان شهری و مزارع و دام‌ها شد و میزان دقیق خسارت ها در حال بررسی است.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 16 January 2021

 

فرهاد عبدالعلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین خسارت‌های ناشی از تندباد که سرعت آن در شهرستان گرمی مغان به بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت نیز رسید، مربوط به تخریب یک باب خانه مسکونی در یکی از روستاهای گرمی، شکستگی درختان، تابلوها و علایم رانندگی و تخریب تیر برق است.

وی اضافه کرد: تندباد همچنین به مبلمان شهری گرمی و مشگین‌شهر هم خسارت زده که میزان خسارت وارده بعد از بررسی کارشناسی اعلام می‌شود.

عبدالعلی‌پور ادامه داد: در اثر این تندباد آب و برق سه روستای شهرستان گرمی قطع شد که با همکاری اداره‌های مربوطه قطعی آب و برق در این روستاها برطرف شد.

وی درباره خسارت وارده در اثر تندباد به امکان عمومی مشگین شهر افزود: در یکی از رو ستاهای شهرستان مشگین شهر هم در اثر تند باد پنج راس گوسفند تلف شد و قطعی برق هم در روستای قصابه مشگین شهر اتفاق افتاد که برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: میزان خسارت وارده در اثر تندباد در مشگین شهر هم در حال بررسی است .

به گفته عبدالعلی‌پور، تندباد در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و خلخال هیچ خسارتی نداشته است.

وی درباره برنامه‌های مدیریت بحران برای مقابله با حوادث طبیعی افزود: آموزش، تامین تجهیزات و امکانات لازم، برنامه عملیاتی و بیمه از جمله برنامه‌های اساسی است تا جلوی خطرات و خسارات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی گرفته شود.

عبدالعلی‌پور با اشاره به ضرورت آموزش همگانی نیروهای امدادی در استان اردبیل گفت: برگزاری رزمایش برای آموزش نیروهای امدادی، توسعه تجهیزات در دستگاه‌های اجرایی، تکمیل ساختمان آتش نشانی، ساماندهی آب‌های سطحی، تجهیز مراکز اورژانس، اصلاح شبکه آب، اصلاح مناطق پرخطر جاده‌ها و تجهیز راهدارخانه‌ها از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در مقابله با بحران و کاهش خسارت‌های احتمالی تاثیرگذار باشد.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، توفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خساراتی بر جای می‌گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار