آنگونه که در این کلیپ نمایان است ،این خانواده های عشایر عرب زبان هم استانیمان در یک عملیات توسط نیروهای مرزبانی با ظن قاچاق دام در نوار مرزی ،گله گوسفند خود را از دست داده اند و با توسل به فضای مجازی از بییندگان می خواهند تا با انتشار این کلیپ ،دادخواهی این خانواده را به سمع ونظر مقامات ارشد کشور برسانند.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 16 January 2021

تابناک ایلام ::عصر امروز شاهد دست به دست شدن کلیپی در فضای مجازی استان بودیم ،کلیپی که درآن مرد میانسالی با پوشش و لهجه عربی گلایه هایی را بر زبان می آورد به این مضمون که نیروهای مرزبانی مستقر در نوار مرزی ایران وعراق در محدوده شهرستان دهلران، گله های گوسفند آنان را به ظن قاچاق مصادره کرده اند.

این مرد میانسال که خود را مدافع حرم نیز معرفی می کند ،از مسئولین جمهوری اسلامی استمداد می کند تا با رسیدگی به دادخواست ایشان ،زمینه آزادسازی گله مصادره شده خود را فراهم آورند. در بخش دیگری از کلیپ صحنه مویه وکل زدن زنان عشایر عرب به معنای از دست دادن مال خود را به نمایش گذاشته شده است . 

آنگونه که در این کلیپ نمایان است ،این خانواده های عشایر عرب زبان مرز استانمان در یک عملیات توسط نیروهای مرزبانی با ظن قاچاق دام در نوار مرزی ،گله گوسفند خود را از دست داده اند و با توسل به فضای مجازی از بییندگان می خواهند تا با انتشار این کلیپ ،دادخواهی این خانواده را به سمع ونظر مقامات ارشد کشور برسانند.

بدیهی است قاچاق دام به کشور همسایه بدلیل کاهش ارزش پول ملی کشور ،زمینه سودجویی رابرای سوداگران وسودجویان فراهم آورده است . موضوعی که به شکل کمبود گوشت قرمز و تهدید جدی امنیت غذایی مردم کشور خود را نشان داده و از برخورد دستگاههای امنیتی و انتظامی با عوامل قاچاق دام در مرزهای استان حمایت می کنیم. 

اما نیروهای نظامی وامنیتی عمل کننده ،خصوصا مرزبانی جمهوری اسلامی باید مراقبت کنند که بدلیل حضور عشایر منطقه و کشور همسایه در نوار مرزی مناطق گرمسیری، به بهانه مقابله با قاچاق دام حقوق عشایر عزیز و گله داران کشور همسایه پایمال نشود ،چرا که به موازات ارزش تامین امنیت کشور و استان از سوی عوامل مرزبانی وامنیتی ،عشایر هم تامین کننده امنیت غذایی مردم به حساب می آیند و از سویی می تواند تبعات بین المللی نیز برای کشور به همراه داشته باشد.

بنابراین ضرورت دارد به منظور شفاف شدن موضوع و بررسی صحت وسقم ادعای های مطرح شده در کلیپ انتشار یافته ،مسئولین حفاظت ،بازرسی وفرماندهان مرزبانی استان ایلام به سرعت به موضوع ورود نموده ودر صورت تایید ادعای این خانواده عشایر عرب ،از اتلاف سرمایه و نابودی مال ودارایی آنان جلوگیری به عمل آورند.

گرچه ما در مقام قضاوت نیستیم ،اما آنچه که با اولین نگاه به این کلیپ قابل استنباط است ،عشایر بودن این خانواده است و نکته مهم دیگر اینکه این خانواده مکان حساسی همچون فضای مجازی را برای احقاق حق خود انتخاب کرده اند .یقینا مسئولین مرزبانی به سرعت بازتاب این کلیپ و عواقب ناشی از آن برای مجموعه زحمکتش مرزبانی اطلاع کامل دارند .

امروزه با سواد وبی سواد ،کارگر وکارمند ،گله دار وکشاورز ،همه وهمه بدون استثناء به کارکرد فضای مجازی آشنا هستند ،آنها دیده اند که چگونه یک کلیپ یا مطلب چگونه مسئولین ارشد کشوری را به پاسخگویی و تلاش برای شفاف سازی وا داشته است ،از اینرو می توان گفت کارکرد رسانه وفضای مجازی درکنار مجموعه بی نظیر اثرات مثبت خود در حوزه اطلاع رسانی ،تبعات آن نیز می تواند حسابی خانمان برانداز باشد .

مسئولین مرزبانی باید بر این نکته تمرکز کنند که امکان کنترل محتواهای انتشار یافته در فضای مجازی وجود ندارد و به یقین این کلیپ هم مانند سایر سوژه های خبرساز در آنی فضای مجازی کشور را درنوردیده و به عنوان خوراک رسانه های برون مرزی می تواند چالشی جدی برای مرزبانی جمهوری اسلامی ایجاد نماید .

بیشتر بخوانید

گوشت گوسفندی هم گران شد/ خروج دام زنده از استان عامل گرانی است

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
صحنه سازی و مظلوم نمایی است!! بخش عمده قاچاق از طريق همین افراد با مظلوم نمایی و در پوشش عشایر انجام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگر احشام ایران به ان سوی مرز میرفتند باز هم این جنجال به پا میشد؟ یا کشور دوست و برادر انها را مصادره میکرد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار