فرمانده مرزبانی ایلام ؛
فرمانده مرزبانی ایلام گفت: بیش از ۹۰ راس دام قاچاق متعلق به عشایر عراق که به مرزهای ایران در دهلران قاچاق شده بود، به مرزبانان این کشور تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 17 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ یک خبر و کلیپی در فضای مجازی و رسانه های برخط و شبکه های اجتماعی استان ایلام منتشر شد مبنی بر اینکه مرزبانان دهلران اقدام به ضبط احشام عشایر عرب زبان این شهرستان کرده اند.

سردار کیاست سپهری در این خصوص  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توصیح داد: چند شب قبل مرزبانان مستقر در مرزهای دهلران متوجه انتقال یک گله احشام شدند که از سمت عراق به سوی مرز ایران در حال حرکت بود.

وی افزود: باتوجه به قراین به دست آمده مرزبانان با قاچاقچیان با هویت نامعلوم درگیر می شوند و این افراد متخلف با استفاده از تاریکی شب می گریزند و مرزبانان گله احشام را ضبط می کنند.

سپهری یادآور شد: با دستور مقام قضایی تا مشخص شدن وضعیت پرونده این احشام در محوطه هنگ مرزی نگهداری شدند.

وی اضافه کرد: دیروز مصادف با ۲۷ دی ماه یک گروه از مرزبانان عراقی در مرز دهلران حضور یافتند و در خصوص برخی موارد با طرف ایرانی به بحث و گفت و گو پرداختند که یکی از این موارد رسیدگی به موضوع این گله احشام بود.

وی گفت: با ارائه مستندات از سوی طرف عراقی و با دستور مقام قضایی گله احشام در مرز چیلات به مرزبانان عراقی برای تحویل به مالکان این دام ها داده شد.

سپهری تاکید کرد: هدف اصلی و غایی مرزبانی حراست و حفظ امنیت مرزهای استان در برابر قاچاقچیان و مخلان امنیت مرزها است و پاسداری از حریم امنیت عشایر استان اعم از هر زبان و قومی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی به اصحاب رسانه و گردانندگان کانال های مجازی و برخط نیز توصیه کرد قبل از انتشار هر خبری ابتدا از صحت و سقم و اصل ماجرا اطلاع حاصل کنند تا از انتشار یک خبر کذب جلوگیری شود.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار