رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت : با استفاده از ظرفیت جوانان میشود صنعت فرش سنقرو کلیایی را توسعه داد .
کد خبر: ۹۳۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 20 January 2021

استفاده از ظرفیت های جوانان در توسعه صنعت فرش سنقر/ رافعی: از دیدن کار آفرینان جوان در سنقروکلیایی شگفت زده شدم

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فرحناز رافع در نشست فعالان صنعت فرش سنقروکلیایی که با حضور فرماندار سنقروکلیایی و معاون مدیر کل صمت استان کرمانشاه تشکیل شد اظهار کرد: برای پیشرفت صنعت فرش در این شهرستان و با توجه به ظرفیت آن در زمینه فرش بافی نیازمند همت جوانان و همیاری و همکاری مسئولین است .

رافع با اشاره به حاکم شدن یاس و نا امیدی بر صنعت فرش کشور بیان کرد: با توجه به شرایط و مشکلات و اثر گذاری آن بر صنعت فرش کشور فضای یاس و نا امیدی بر این صنعت حاکم شده اما در استان کرمانشاه این یاس و نا امیدی دیده نمی شود .

وی با بیان اینکه در سفر به سنقروکلیایی و مشاهده جوانان فعال شگفت شده شدم افزود : با وجود کارگاه های فعال سطح شهر و مشاهده کار آفرینان جوان و تلاش گر قطعا آینده درخشانی در انتظار این شهرستان است

وی اضافه کرد: لازمه اصلی در توسعه و پیشرفت این حوزه کسب تخصص ،تلاش مضاعف ، استفاده بیشتر از جوانان ، ایجاد مراکز متمرکز در شهرستان است .

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات صنعت فرشبافی اعم از تسهیلات و بیمه بافندگان بر طرف شده و سعی در بهبود شرایط صادرات فرش و رونق این صنعت مهم در کشود داریم .

فرحناز رافع در ادامه تاکید کرد: تکمیل زنجیره مواد اولیه فرش دستباف و تمرکز روی برند شهرستان " فرش دستباف کلیایی" میتواند شرایط بهتری را برای این حوزه فراهم کند .

ظرفیت ویژه "فرش سنقرو کلیایی" در حوزه اشتغالزایی /شرایط امروز فرش سنقروکلیایی نیازمند توجه ویژه است

فرماندار سنقروکلیایی گفت: فرش سنقروکلیایی نقش و ظرفیت ویژه‌ای را در اشتغالزایی شهرستان می‌تواند ایفا کند.

غلامرضا مرتضوی اظهار کرد: شرایط امروز برند فرش سنقروکلیایی به گونه ای است که جهت حفظ و احیای ظرفیت بزرگ آن نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: این صنعت در شهرستان با وجود ٩ هزار بافنده و تولید سالیانه حدود ٣ هزار مترمربع فرش در کارگاه های خانگی و متمرکز اشتغالزایی خوبی را ایجاد کرده که در توسعه و ارتقای این صنعت و افزایش سودآوری آن بایستی مشکلات این صنعت در حوزه بازاریابی و صادرات پیگیری و رفع شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه بخشی از بافندگان فرش بیمه شده صندوق بیمه روستایی هستند اظافه کرد: بیش از یک هزار و ۵٠٠ نفر از بافندگان فرش در شهرستان نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

فرماندار سنقروکلیایی در ادامه تصریح کرد: طرح پشم تا فرش در شهرستان از طرح های تدوین شده خوبی در حوزه فرش بافی است که با کمبود اعتبارات در اجرای طرح انتظارات را برآورده نمی‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال های ٩۶ و ٩٧ مقرر شد تسهیلات خوبی در اختیار مشاغل خانگی و فرش بافان شهرستان قرار بگیرد اما تاکنون ضمن پیگیری های متعدد هنوز اعتبار آن تحقق پیدا نکرده است.

مرتضوی همچنین در ادامه سخنان خود به جایگاه مهم بازاریابی در رونق این صنعت اشاره کرد و افزود: از مجوعه رسانه ملی انتظار میرود در مباحث بازاریابی و معرفی این حوزه در سطح جامعه توجه ویژه ای را اختصاص دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار