این رسانه چندین بار به این موضوع ورود نموده وبراین موضوع تاکید نموده است که مهران پیشانی جمهوری اسلامی ایران است ،هر نوع رفتاری در بودو ورود با گردشگران و زائران بیانگر فرهنگ و رفتار ایرانیان وتجلی شخصیت یک کشور به حساب می آید.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 21 January 2021

تابناک ایلام::هر فرد ،سیستم ویا جامعه ای باید برای حفظ داشته هایش تلاش نماید ،خواه می خواهد این داشته مال و دارایی باشد ،خواه ارزش های فرهنگی ومعنوی و هویت ملی و یا اینکه ابزارهایی باشد که در خدمت تامین نیازمندی های فردی واجتماعی جامعه قرار دارد .

به همان اندازه یک فرد باید به حفظ ونگهداری وسیله ای که از طریق آن معاش خانواده اش را تامین می کند حساس باشد ،دو برابر آن باید نسبت به حفظ شرایطی که باعث شده تا از طریق آن تغییری در وضعیت مالی یک منطقه ایجاد می شود حساسیت به خرج دهند .

این مقدمه را عرض نمودیم که بگویم این روزها ما ایلامی ها از داشته های ارزشمندی بهره مند هستیم ،داشته هایی به نام مرزتجاری مهران وتبدیل آن به گذرگاه اصلی تردد زائرین وگردشگران غیر ایرانی به داخل کشور. شاید کسی این تصور در درونش شکل بگیرد که گذرگاه تجاری ومسافری مهران چگونه داشته ایست که فقط در خدمت ساکنین یک منطقه خاص باشد !

شاید درنگاه اول بپذیریم این تصور ممکن است تصوری منطقی به حساب آید ،اما تبدیل شدن مهران به گذرگاه اصلی تردد زائرین غیرایرانی و متعاقبا مسیر اصلی کنگره بزرگ اربعین و فعالیت تجاری آن نه تنها برای ساکنین مهرانی مزیت به حساب می آید ،بلکه بزرگی این ظرفیت به اندازه ای هست که تمامی شهرستان های درمسیر از مواهب آن بهره مند شوند ،به شرط اینکه ما ایلامی ها هرکدام خود را صاحب این فرصت دانسته وبرای حفظ ویایداریش بکوشیم.

پایداری و استمرار سفره ای که از مهران تا خروجی استان گسترانیده شده است به رفتار ومنش یکایک افراداز نیروهای انتظامی گرفته تا خدماتی و راننده تاکسی و...بستگی دارد که به نحوی با گردشگران در ارتباط هستند .

این رسانه چندین بار به این موضوع ورود نموده وبراین موضوع تاکید نموده است که مهران پیشانی جمهوری اسلامی ایران است ،هر نوع رفتاری در بودو ورود با گردشگران و زائران بیانگر فرهنگ و رفتار ایرانیان وتجلی شخصیت یک کشور به حساب می آید.

اگر مسئولین ما فراتر از شعار ،بلکه در عمل دنبال عبور از درآمد متکی به نفت هستند ،راهش هم این است که مزیت نسبی گردشگری های مذهبی ،طبیعی ،تاریخی و سلامت را بالفعل نمایند و صد البته حفظ این مزیت ها به نوع نگاه ،رفتار وکردار ما از بدو ورود گردشگران تا بازگشت آنان بستگی دارد .

اینکه از همان نقطه ابتدایی جیب گردشگران را نشانه رفته و در بین راه همچون ابزاری مورد خرید وفروش رانندگان قرار گرفته ودر پایان نیز ابزار شخصی آنان مورد دستبرد قرار گیرد ،نمی توان به اقتصاد گردشگر محور امیدواربود .ازاینرو حفظ این مزیت به آموزش ،فرهنگسازی ومهمتراز همه همراهی وبرنامه ریزی درست مسئولین دستگاههای درگیر بستگی دارد.

از آخرین مطلبی که این رسانه در واکنش رفتار برخی دلالان ارز وسیم کارت در مرز مهران با گردشگران عراقی داشتند درست یکماه می گذرد . بررسی میدانی خبرنگار تابناک از روند ساماندهی رانندگان ودلالان وفروشندگان سیم کارت وارز ،وضعیت جدیدی را پیش روی ما ترسیم کرده است .

با ورود منطقی وحساب شده دستگاههای مرتبط در مرز مهران با مدیریت صحیح واصولی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران ،شاهد شکل گیری نظم وترتیب در مرز در تمامی حوزه ها هستیم . دلالان سیم کارت وارز ساماندهی شده وحق ورود به پایانه مسافری ندارند .تاکسی های مرزی به شکل منطقی سازماندهی شده واز بی نظمی ودرهم ریختگی ها قبل خبری نیست .

با برنامه ریزی وساماندهی صورت گرفته از سوی پایانه مرزی و گمرک مهران ،گردشگران و زائرین از همان ابتدای ورود با اطمینان خاطر بیشتری مبادرت به تامین ریال وتبدیل ارز نموده و از یقه گیری و بد اخلاقی دلالان این حوزه خبری نیست.

وضعیت پایانه قبل از سازماندهی
وضعیت پایانه قبل از سازماندهی

شکل گیری این وضعیت بسیار مطلوب و منطقی درمرز مهران همان آرزوی دیرینه ماست که در مقدمه به آن اشاره شد ،حفظ شرایط جاری برای تامین اقتصاد کشور و منتفع شدن مردم استان از این موهبت وظیفه بزرگیست که برعهده یکایک ما قراردارد. از این منظر بود که تابناک ایلام بارها به این مقوله ورود نمود تا متعاقب دستگاههای متعدد از دادستان محترم مهران گرفته تا گمرکات استان با محوریت مدیریت پایانه مرزی مهران شرایطی را رقم بزنند که مطلوب استان ومطلوب جایگاه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران است .

از اینرو ضمن تجلیل از تلاش ها وبرنامه ریزی های مدیران دستگاههای مرتبط همچون ؛دادستان مهران ،مدیرکل گمرکات و اعضای شورای تامین شهرستان و خاصه مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی ،از استاندار ایلام نیز می خواهیم از این عزیزان بخاطر ترسیم چهره ای مطلوب در پایانه مرزی مهران که در شان نام سردار سلیمانی و فرهنگ غنی ایرانیان است تقدیر نمایند .

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بسطامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
نمردیم و تکانی از یه مسئول دیدیم این اتفاق باید ۱۵ سال پیش می افتاد تا میوه اقتصادیش الان قابل استفاده بود
دریغ از فرصت‌های سوخته در مهران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار