مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: در بازرسی های صورت گرفته ۱۸۳ مورد مکان پر خطر به لحاظ ایمنی در این شهر شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 23 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» حسین عاشوری گفت: مراکز شارژ کپسول گاز سی ان جی، کارگاه های تولیدی رنگ، کارگاه های غیرمجاز و خطرآفرین از جمله مکان های پرخطر در این شهر است.

کانال آب فردیس که بخش عمده آن فاقد حفاظ است به عنوان یکی از مکان های پرخطر شناخته شده است؛ این کانال طی سال های گذشته تاکنون با مخاطراتی برای شهروندان همراه بوده است.

وی توضیح داد: برخی واحدهای صنفی و تجاری و فروشگاه ها اقدامات پیشگیرانه در خصوص حوادث رعایت نکردند که تذکر کتبی از سوی آتش نشانی به آنها ارائه شد و در صورت موافقت آنان آتش نشانی می تواند آموزش و مشاوره دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۲۴۸ مورد عملیات آتش نشانی در ۹ ماهه سال جاری در فردیس انجام شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۸۷۱ مورد حریق و مابقی حوادث دیگر بوده است.

عاشوری ادامه داد: در این مدت ۱۲۴ حریق مسکونی، ۷۵ حریق تجاری،۲۳۰ حریق خودرو و ۴۳۹ سایرآتش سوزی ها در فردیس رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: امسال ۲۶۴ مورد حریق عمدی و ۶۱۴ حریق غیرعمدی در فردیس ثبت شد و میزان تقریبی خسارت بیش از ۱۵ میلیارد تومان بوده است ضمن آنکه میزان جلوگیری از خسارت حوادث ۹۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

عاشوری افزود: طی این مدت ۲۳ نفر کشته و ۸۶ نفر مصدوم و ۱۹۰ نفر از حوادث نجات یافتند.

وی همچنین از صدور اخطار ایمنی برای ۵۰۰ واحد تجاری و صنعتی در فردیس خبر داد و افزود: همچنین اقدامات لازم برای آموزش پرسنل آتش نشان در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان انجام شده است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر هفت ایستگاه آتش نشانی در فردیس وجود دارد و سه ایستگاه دیگر در حال احداث بوده و یک ایستگاه در ایام الله دهه فجر راه اندازی می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی فردیس گفت: ۱۴ خودرو عملیاتی و ۱۵۶ نیروی عملیاتی در ایستگاههای آتش نشانی فردیس وجود دارد و چهار دستگاه خودرو عملیاتی ۲ منظوره حریق و نجات دیگر تا پایان سال به ناوگان آتش نشانی افزوده می شود.

وی در خودرو نرده بان آتش نشانی فردیس گفت: خرید خودرو نرده بان آتش نشانی فردیس در هفته اینده مناقصه برگزاری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: در بخش حوادث و حریق در فردیس نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار