مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در سال جاری به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار و قطره‌ای تجهیز شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 23 January 2021

 

جبرئیل برادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه جهاد کشاورزی امسال باید یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری به آبیاری تحت فشار تجهیز شود که تاکنون یکهزار هکتار آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده است، افزود: افزایش قیمت ادوات سامانه های نوین آبیاری، هزینه نصب و افزایش هزینه های نگهداری آن موجب کاهش استقبال کشاورزان نسبت به این سیستم های نوین آبیاری شده است.

برادری در ادامه با بیان اینکه دولت تا سقف ۸۵ درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار را به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: کشاورزان باید توجه داشته باشند که میزان این کمک ها بستگی به مساحت و موقعیت اراضی دارد.

وی یادآور شد: دولت برای تجهیز یک هکتار از زمین های زراعی به سامانه آبیاری موضعی (قطره ای) تا ۱۷۰ میلیون ریال، به سامانه بارانی بین ۹۰ میلیون تا ۱۴۰ میلیون ریال و تجهیز به سامانه کم فشار بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

برادری ادامه داد: کشاورزان بخش فشافویه و کهریزک به دلیل داشتن اراضی کشاورزی وسیع نسبت به کشاورزان بخش های قلعه نو و کهریزک از رغبت بیشتری برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری برخوردار می باشند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

شهرستان ری رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در استان تهران دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار