مردم به منابع طبیعی کمک کنند؛
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه هفت هزار ۳۰۰ هکتار اراضی ملی استان به بیت المال بازگشت، گفت: در این رابطه سه فقره پرونده زمین‌خواری بزرگ کشف شده است.
کد خبر: ۹۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 23 January 2021

اختصاص وسایل جایگزین سوخت فسیلی به ۲۳ حوزه آبخیز استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان صبح شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان، ضمن بیان اینکه هفت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به بیت‌المال بازگردانده شد، تاکید کرد: این اراضی با تلاش منابع طبیعی شورای حفاظت راضی و سربازان گمنام امام زمان(ع) و همچنین سازمان بازرسی آزاد سازی شد.

وی با بیان اینکه دفاع در مراجع قضائی در سه فقره پرونده جداگانه سبب شد تا این اراضی به بیت‌المال بازگردانده شود، تاکید کرد: حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از سو استفاده زمین خواران و افراد سودجو مهمترین هدف از اجرای طرح بازگشت اراضی به بیت‌المال است.

جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه برای این اراضی رأی قطعی از مراجع قضائی صادر شده است، افزود: این اراضی در مناطق شهمیرزاد، مهدی‌شهر، دامغان و درجزین قرار داشت که از ارزش اقتصادی بسیار بالایی نیز برخوردار بود اما با تلاش مأموران منابع طبیعی خوشبختانه آزاد سازی و از امکان تصرف زمین خواران دور شد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه در این راه مردم نیز باید به اداره کل منابع طبیعی کمک کنند، تاکید کرد: تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و از آنجا که مردم در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نقش بسزایی دارند گزارش‌های آنان نیز در برخورد قانونی با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار