فرماندار اردبیل گفت: نگران خریدها و ترددهای پایان سال در این شهرستان هستیم و اگر شهروندان رعایت نکرده و موارد ابتلا به ویروس کرونا زیاد شود مراکز خرید و بازار تعطیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷ 08 February 2021

مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در نشست با مسئولان اتحادیه‌ها، اصناف و هیات امنای بازار اردبیل افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار گرفته‌ایم تردد شهروندان در بازار اردبیل نگران کننده بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد پیک چهارم کرونا در شهرستان اردبیل بسیار خطرناک خواهد بود.

وی گفت: متاسفانه به دلیل عادی‌انگاری، ازدحام و ترددهای زیاد روند بستری‌های کرونا در اردبیل افزایش یافته و اگر مردم رعایت نکنند روزهای سختی در انتظار است.

وی از تشدید نظارت بر بازار، اصناف، مراکز خرید، رستوران‌ها و تالارها در شهر اردبیل خبر داد و بیان کرد: برای حفظ سلامتی مردم اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود واحدهای متخلف پلمب می‌شود.

امامی یگانه گفت: از شهروندان انتظار داریم از هرگونه ازدحام، دورهمی‌ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا عید به روزهای تلخ برای خانواده‌ها تبدیل نشود.

فرماندار اردبیل از افتتاح مرکز ساماندهی و جمع آوری متکدیان در راستای ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان خبر داد و گفت: جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر اردبیل در دستور کار قرار گرفته تا علاوه بر حفظ شان این افراد سیمای شهر اردبیل نیز به لحاظ اجتماعی مخدوش نشود.

امامی یگانه افزود: بعد از جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و خیابانی بررسی‌های لازم انجام می‌شود و بر اساس شرایط محرز شده تحت پوشش خدمات حمایتی، درمانی و معشیتی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، ۹ هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته چهار بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار