فرصتی برای تسهیل اشتغال؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در راستای تسهیل اشتغال و کارآفرینی در استان اردبیل مبلغ ۹۴ هزار میلیون تومان تسهیلات برای ۵۳۲ طرح پرداخت شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 08 February 2021

 

قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تسهیل اشتغال و کارآفرینی در استان اردبیل اظهار کرد: طرح‌های حمایتی وزارت تعاون و کار در استان اردبیل با جدیت ادامه دارد که در همین راستا ۳ طرح حمایتی برای تسهیل در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان اردبیل اجرا شده است که مهم‌ترین آن پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بالغ بر ۹۴ هزار میلیون تومان به ۵۳۲ طرح اشتغال روستایی طی یک سال گذشته بود.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد فرصت شغلی در اردبیل افزود: طی یک سال گذشته اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همراهی وزارت کار طرح‌های حمایتی خوبی را به مرحله اجرا رسانده است که هدف از اجرای تمامی این طرح‌ها تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و شهری بوده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال به شغل افراد شغل اولی در استان نیز نتیجه‌بخش بوده است که در همین رابطه ۱۰۰۰ نفر با پرداخت ۳۰ درصد از دستمزد نیروی کار شغل اولی به کارفرمایان در قالب یارانه دستمزد برای نخستین بار صاحب شغل شدند.

رحیمی همچنین از انعقاد قرارداد با ۷۵۰ کارورز برای ورود به بازار کار خبر داد و اضافه کرد: ۷۵۰ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی در طرح کارورزی به واحدهای تولیدی معرفی شدند که در صورت بکارگیری پرداخت ۲ سال حق بیمه سهم کارفرمای آن‌ها به عهده دولت خواهد بود.

وی همچنین توجه به کارآفرینی و ایجاد فرصت شغلی در مناطق محروم روستایی را از اولویت‌های وزارت کار دانست و گفت: استان اردبیل ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت و گردشگری دارد که می‌توان با شکوفایی استعدادهای این حوزه درصد بیکاری در استان را به کمترین مقدار خود رساند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیل شرایط و رفع موانع برای ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان یک فرصتی برای ایجاد فرصت‌های شغلی است که غایت این اقدام به گسترش کارآفرینی، رشد قابل توجه اشتغال، بالا رفتن تولید و تحقق شعار سال و نهایتاً ارتقای جایگاه اردبیل در حوزه اشتغال و تولید خواهد بود که همین موضوع وضعیت درآمد استانی را نیز بهبود خواهد بخشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار