۳۸ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان نیر بمناسبت دهه فج روز دوشنبه با حضور استاندار اردبیل با صرف اعتباری بالغ بر ۸۵۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 08 February 2021

 

کارخانه آب معدنی محراب بهشت واقع در شهرک تخصصی آب نیر ، خط تولید پریفرم ، ماسک سه‌لایه و بسته‌بندی حبوبات و شکر از جمله طرح‌های افتتاحی است که با صرف ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

همچنین فاز دوم کارخانه تولید روکش ملامینه آقایی در شهرک صنعتی نیر با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۱۳ نفر ، مجتمع خدماتی رفاهی رسولی ۱۵ نفر در فاز اول دارای نمازخانه، رستوران، سوئیت‌های اقامتی، فروشگاه خدمات خودرویی ، کارگاه محصولات بتنی هوشیار و کارگاه تولیدی فرش دستباف نیر از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

استاندار اردبیل در این آیین با اشاره به اینکه روستاهای محروم استان از برق، گاز ، تلفن ، آب و راه‌های آسفالته بهره‌مند هستند، گفت: در ناحیه صنعتی شهرستان نیر تنها یک واحد تولیدی وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی امروزه بیش از ۱۰ واحد با اشتغال جوانان بومی فعالیت می‌کنند.

اکبر بهنامجو اظهارکرد: گاهی مواقع جزیره‌ای عمل کردن و موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب سردرگمی علاقه‌مندان و شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در ترویج فرهنگ اسلامی به روش‌های هنری تلاش شود، افزود: اگر برای ارتقای فرهنگ و اخلاق سرمایه‌گذاری شود هیچ تهدیدی متوجه جامعه و جوانان ما نخواهد شد و سایر حوزه‌ها نیز تقویت می‌شود.

حجت‌الاسلام آیت نعمتی ، امام جمعه نیر هم در این آیین با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان کارهای خوبی شروع شده ، از ضرورت رونق اشتغال در منطقه با ترویج مشاغل خرد و کوچک مقیاس خبرداد.

او افزود: در بحث ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس و کارگاه قالی‌بافی در نیر فعالیت‌های خوبی آغاز شده است.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار