مدیرکل اجتماعی استانداری اردبیل:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: پیشینه تاریخی، دینی و اعتقادی اردبیل با آسیب های اجتماعی رخ داده در این شهر هیچ تناسبی نداشته و در شان و جایگاه اردبیل نیست.
کد خبر: ۹۴۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 17 February 2021

 

محمد سیمزاری صبح چهارشنبه در نشست مدیران مؤسسات خیریه اردبیل با دادستان مرکز استان اردبیل با بیان اینکه رویکرد دولت تعامل با سایر قوا و زیرمجموعه‌های آنها است، اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر و موفق باشد.

وی به سابقه تاریخی، دینی و معنوی شهر اردبیل به عنوان دارالارشاد و دارالامان اشاره کرد و گفت: تعداد متکدیان، کودکان کار و آمار نزاع و طلاق زیبنده تاریخ درخشان اردبیل در کشور نیست و باید برای بازگرداندن شأن این شهر اقدامات اساسی صورت بگیرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل حرکت‌های موازی را آسیب جدی برنامه‌ریزی دانست و گفت: متأسفانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت‌های موازی دستگاه‌های اجرایی و برخی تشکل‌های مردم نهاد مانع موفقیت در اجرای برنامه‌های راهبردی می‌شود.

سیمزاری به یکی از آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان کودک همسری اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهرستان نمین در ثبت طلاق در بین شهرستان‌های رتبه بالایی دارد که اخیراً دادستان شهرستان نمین به این موضوع ورود کرده و عاقدی که ۱۲۰ عقد کودک همسری را جاری کرده بود را دستگیر و روانه زندان کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه اکثر عقدهای کودک همسری در سال‌های اول منجر به طلاق شده و موجب مخدوش شدن چهره فرهنگی شهرستان نمین شده است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نقش خیرین را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و افزود: معتقدیم در تمامی بحران‌ها و مشکلات اجتماعی خود مردم پای کار آمده اند مؤثر بوده و توانسته ایم از این بحران‌ها عبور کنیم که در خصوص معضلات اجتماعی اخیر استان نیز خیرین به عنوان عصاره‌های جامعه توانسته‌اند قدم‌های موفقی برداشته اند.

سیمزاری صیانت از جایگاه خیرین و آبروی آنان را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد: باید به کمک دستگاه‌های متولی آفت‌های اقدامات خیرین و مؤسسات خیریه شناسایی و برای رفع این آفت‌ها برنامه ریزی شود.

وی در پایان از انعقاد تفاهم نامه استانداری اردبیل با سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، نیروی انتظامی استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای مقابله با موازی کاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و انجام پژوهش‌های علمی در این خصوص خبر داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار