معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:برای تامین ایمنی بیشتر جاده های استان در حال حاضر احداث ۳۱۰ کیلومتر بزرگراه در دست مطالعه است.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 20 February 2021

 

علی یوسف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت این بزرگراه‌ها در سال‌های آینده با تامین اعتبار مناسب شروع می شود.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به احداث بزرگراه ها در استان اردبیل داشته است گفت:در سال‌های اخیر با تخصیص اعتبارات لازم نقاط حادثه خیر در جاده‌های استان برطرف و میزان تصادفات جاده ای هم کاهش یافته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال اعتبار اختصاص یافته برای توسعه بزرگراه‌ها را ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: در سال جاری اعتبارات توسعه برزگراه‌های استان اردبیل در مقایسه با سه سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

وی با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال است ،گفت: تمام طرح‌های توسعه‌ای بزرگراهی استان اردبیل دارای ردیف اعتبار ملی است و در یک افق بلند مدت می‌توان به ارتقای تمام راه‌های مواصلاتی استان امیدوار بود.

یوسف‌زاده احداث ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل را یادآور شد و ادامه داد:احداث ۲۸۵ کیلومتر بزرگراه نیز در مرحله اجراست و در بودجه سالانه تلاش شده تا طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شوند ضمن اینکه در بودجه سال آینده نیز احداث بزرگراه سه راهی سربند تا مشگین‌شهر در ردیف ملی قرار گرفته و مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: براساس نیازسنجی که در استان انجام شده احداث و توسعه بزرگراه‌ها با اولویت در حال انجام است به طوری که در چهار سال اخیر توسعه بزرگراه‌ها نسبت به گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار