طرح‌های آب‌رسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۹ میلیارد تومان، امروز سه‌شنبه در قالب چهل و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، در هفته چهل و دوم پویش هر هفته #الف ب-ایران، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز 256 طرح‌ آبرسانی روستایی را در 9 استان آذربایجان ‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.

این طرح‌ها با اجرای 442 کیلومتر خط انتقال، 605 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، 20 هزار و 70 مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری 339.8 میلیارد تومان، جمعیتی بیش از 172 هزار و 206 نفر از هموطنان روستایی را تحت پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.

دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته #الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته #الف_ب_ایران مقرر است از 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رئیس ‌جمهور دهم تیرماه امسال در پیامی به وزیر نیرو بابت این طرح گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان 99 با وجود مواجهه با پاندمی کووید 19 و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دل‌گرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار