دبیر کمیته نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌ها و پیگیری مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اردبیل گفت: بر اساس مصوبه این ستاد فعالیت مطب‌ها از این پس می‌بایست به ساعت ۲۱ محدود شود.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 23 February 2021

 

شهریار شیری آراسته روز سه‌شنبه در این زمینه بیان کرد: ساعت کار مطب‌ها و فعالیت مشاغل (جز گروه شغلی یک) در راستای کنترل بیماری کرونا و کمک به اجرای دقیق و مناسب طرح محدودیت تردد شبانه حداکثر تا ساعت ۲۱ تصویب شده است.

وی ارتقای سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در حفظ وضعیت موجود استان اردبیل موثر برشمرد و افزود: تنها راه مقابله با این بیماری رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها است و برای تحقق این امر همه باید تلاش کنند.

دبیر کمیته نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌ها و پیگیری مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اردبیل همچنین از تصویب ممنوعیت پذیرش مهمان در اقامتگاه‌ها و مهمان‌سراهای اداره‌ها تا پایان فروردین ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: برای رفاه حال مردم و کاهش تجمع در بانک‌ها در روزهای پایانی سال، تصمیم بر این شد شعبه‌های پرمشتری یک شیفت کاری در ساعت عصر به برنامه فعالیت خود اضافه کنند.

وی در ادامه با اشاره به احتمال شیوع سویه انگلیسی ویروس کرونا همزمان با روزهای پایانی سال و افزایش حضور مردم در مرکزهای خرید، از واحدهای صنفی خواست تا برای کمک به کاهش میزان شیوع بیماری و حفظ سلامت هموطنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها حساس باشند و ضمن تذکر و راهنمایی به مشتریان بدون ماسک، از ارایه خدمات به آنها خودداری کنند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر چهار شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت زرد و شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، کوثر، سرعین، اصلاندوز، نمین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار