با حضور مسئولان سپاه و استان کتاب دفاع مقدس در اردبیل با عنوان دره در آتش رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 23 February 2021

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده‌قانع فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی کتاب دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: عملیات بدر و نقش رزمندگان استان در این عملیات همانند عملیات خیبر بازخوانی می‌شود تا بتوانیم نقش استان را در عملیات‌های مهم دفاع مقدس بررسی و بازنگری کنیم.

وی بیان کرد: این که بخواهیم عملیات‌های دفاع مقدس را بازخوانی کنیم به عنوان یک نهضت مهم تحقیقاتی برای تکمیل دایرة‌المعارف دفاع مقدس نقش اساسی دارد و در این زمینه شهرستان‌های استان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: عملیات‌های مهم دفاع مقدس در حقیقت نماد شجاعت و مظلومیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که با گذشت از جان و مال و فرزندان خود درس ایثار، شجاعت و ازخودگذشتگی را در جامعه برای همه تداعی کرده و در ترویج فرهنگ شهادت مؤثر هستند.

بابازاده ادامه داد: شهید باکری نماد غیرت در بین فرماندهان ایران اسلامی بود که با داشتن روحیه صبر و مقاومت به یک اسوه تبدیل شد و برای همیشه در یاد و خاطره مردم زنده ماند که این موضوع باید در بین نسل جوان و امروزی نیز همچنان تداوم داشته باشد و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نشود.

وی تصریح کرد: نباید از هیچ تلاشی برای پررنگ نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام دریغ شود چرا که هر چه داریم مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم که برای دفاع از ناموس و کیان کشور شبانه روز جنگیده و جان خود را فدای راه اسلام و میهن اسلامی ایران کرده‌اند.

در این مراسم از کتاب «دره در آتش» مروری بر عملیات «جهنم دره سی» و زندگی‌نامه و خاطرات شهدای تیپ 37 حضرت عباس(ع) استان اردبیل در شمال غرب کشور نوشته «محمد‌حسین حسین‌پور» رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار