همزمان با افزایش شمار بستری‌های همزمان، آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در استان اردبیل به چهار نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۴۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 14 March 2021

 

با جان باختن چهار فرد مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کرونا در استان اردبیل طی یک سال گذشته به یک هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در چند روز اخیر با افزایش آرام و تدریجی از ۱۳۴ نفر به ۱۶۲ نفر رسیده و موجب ایجاد نگرانی در خصوص گسترش شیوع این ویروس در استان شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: شیوع کرونا در استان اردبیل در وضعیت افزایش تدریجی قرار دارد و با ادامه این شرایط، ۲۵ فر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری شدند.

همزمان با این افزایش، از دو روز پیش با تایید شناسایی پنج مورد ابتلای به سویه جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، تدابیر سخت‌گیرانه مقابله با کرونا در استان از سوی مردم افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر این پنج نفر به علت ابتلا به کرونای انگلیسی در بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل بستری هستند.

وی بیان کرد: ۶۰ نفر از اطرافیان این بیماران نیز رهگیری شده و آزمایش ابتلا به کرونا بر روی آنها انجام شده که خوشبختانه همه موارد منفی بوده است.

وی از همه اهالی استان اردبیل خواست تا در صورت داشتن مسافری از استان خوزستان یا استان‌های درگیر با کرونای انگلیسی و کشور عراق، موضوع را به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ یا شماره تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان‌ها اطلاع داده یا به نزدیک‌ترین پایگاه، مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم‌اکنون کل این استان در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد از سه هفته پیش در وضعیت زرد قرار دارند.

وی همچنین بیان کرد: هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده افزود: در ادامه وضعیت شکننده شیوع کرونا در این استان، آمار بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز که به زیر ۴۵ نفر کاهش یافته بود، در چند روز اخیر رو به افزایش بوده و به ۵۰ نفر رسیده است.

وی افزود: وضعیت استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا در صورت آغاز سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شرایط جدید و شناسایی چند مورد از نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به ترخیص ۱۵ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب‌‎زاده، علت کاهش آمار مبتلایان و تلفات کرونا در این استان طی روزهای اخیر را افزایش رعایت عمومی و توجه جدی مردم به مخاطرات این بیماری مهلک عنوان کرد و افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

وی با اشاره به شروع مرحله سوم واکسیناسیون علیه کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در مجموع سه مرحله، یک هزار و ۵۳۰ نفر از کارکنان بخش درمان و جامعه هدف تعریف شده در استان، واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار