تندباد شدید از شامگاه گذشته بخش‌های مختلف استان اردبیل را درنوردید به‌طوری‌که در بخش‌هایی از استان اردبیل سرعت باد به ۹۵کیلومتر بر ساعت نیز رسید.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 18 March 2021

تندباد شدید از شامگاه گذشته بخش‌های مختلف استان اردبیل را درنوردید به‌طوری‌که در بخش‌هایی از استان اردبیل سرعت باد به ۹۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

براساس اعلام سازمان هواشناسی استان اردبیل، وزش تندباد(گرمیج) تا شامگاه امروز در بخش‌های مختلف اردبیل موجب افزایش محسوس دما و در برخی مناطق غبار می‌شود.

تندباد به‌ویژه در مناطقی که سرعت آن شدید بود، خساراتی به مبلمان شهری و مزارع و باغ‌ها وارد کرده و موجب شکسته‌شدن شاخه‌های درختان، ریزش دیوار ساختمان‌ها و برخی تابلوها شده است.

 

بر این اساس، عصر امروز بر اثر شدت وزش باد در اردبیل، دیوار ساختمان نیمه کاره فرو ریخته و باعث مصدومیت جزئی چند عابر پیاده شد و همین‌طور شکستن یک درخت در شهر سرعین موجب خسارت به یک دستگاه خودرو شد.

مدیریت بحران اردبیل چند روز پیش با استناد به هشدار شماره ۶۸ سطح زرد هواشناسی به ساکنان این استان به‌ویژه در پهنه مرکزی آن درباره خطرها و مشکلات ناشی از استقرار وضعیت جوی حاد در منطقه هشدار داده بود.

 

این مدیریت بر بازبینی استحکام سازه‌ها و تابلوها و بیلبوردهای شهری، پرهیز از بیابان‌نوردی و کوهنوردی و مراقبت از تجهیزات و فرآورده‌های دامی و کشاورزی تاکید کرده بود.

 

گفتنی است؛ براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، وزش تندباد از شامگاه امروز کاسته شده و با توجه به گذر امواج ضعیف تا عصر فردا علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا، در برخی مناطق استان رگبار موقتی باران نیز دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار