مدیرکل هواشناسی اردبیل:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از وزش باد تند با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در استان اردبیل خبر داد و گفت: احتمال اختلال در تردد بین شهری و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 22 March 2021

 

به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و پدیده غالب در برخی ساعات روز وزش باد همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی از حاکمیت هوای مه آلود و آسمانی ابری در مناطق شمالی استان نیز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جوی و محلی حاکم در مناطق شمالی استان، وزش باد شمالی، همراه با هوای خنک بهاری تا امشب تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل پدیده غالب تا عصر سه شنبه را پایداری هوای گرم و وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی استان اعلام کرد و گفت: از عصر روز سه شنبه به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار جوی و کم فشار به سطح زمین، آسمان استان به تدریج ابری شده و سرعت وزش باد تشدید می‌شود.

محمدی به هشدار سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی نیز اشاره کرد و افزود: مطابق این اطلاعیه روز چهارشنبه ناپایداری‌ها به شکل وزش باد شدید با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و رگبارهای موقتی با احتمال رعدوبرق در اغلب مناطق استان انتظار می‌رود.

وی از بروز خسارات و تلفات احتمالی وزش باد شدید در استان اردبیل نیز سخن گفت و ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد در استان احتمال ایجاد مخاطراتی همچون رخداد گرد و خاک محلی در مناطق مرکزی، اختلال در تردد بین شهری، تأخیر یا لغو عملیات پروازهای فرودگاهی و رخداد سیلاب در مسیل‌ها به دلیل رگبار شدید و موقتی باران وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه این ناپایداری‌ها به شکل ضعیف طی روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: از روز جمعه با نفوذ پرفشار به منطقه و شمالی شدن جریانات جوی ضمن کاهش محسوس دما، هوای سرد تا دوشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار