مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از وضعیت مطلوب مکالمات تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: ۹۹ درصد مکالمات تلفن همراه در این استان موفقیت‌آمیز است.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 03 April 2021

 

بهروز رزمی افزود: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۹۹ درصد مکالمات اپراتورهای تلفن همراه در استان موفقیت‌آمیز است.

وی با اشاره به شاخص‌های کیفی مکالمات اپراتورها اظهارکرد: متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه برای اپراتور همراه اول ۹۹.۱۰ درصد و میزان انتقال موفقیت آمیز مکالمه این اپراتور ۹۷.۸۸ درصد است. همچنین متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه برای اپراتور ایرانسل ۹۹.۶ درصد و میزان انتقال موفقیت‌آمیز مکالمه این اپراتور ۹۹.۱۷ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: میزان مکالمات موفقیت‌آمیز و کیفیت مکالمات اپراتورهای تلفن همراه، شاخص‌های کلیدی برای سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورها است و بررسی و پیگیری بهبود این شاخص‌ها به منظور کسب رضایت مشترکین استانی به صورت دوره‌ای توسط این اداره کل انجام می‌شود.

رزمی اظهارکرد: درصد پوشش جمعیتی اپراتور ایرانسل در استان اردبیل به تفکیک فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم، به ترتیب ۸۱.۱ ، ۷۶.۹۶ و ۵۵.۲۸ است و در حال حاضر میزان پوشش جاده‌های اصلی و فرعی استان توسط این اپراتور به تفکیک فناوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم، به ترتیب ۹۰۶، ۹۱۹ و ۵۰۹ کیلومتر است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۱ سایت ارتباطی نسل دوم، ۲۱۰ سایت ارتباطی نسل سوم و ۲۰۴ سایت نسل چهارم توسط اپراتور ایرانسل در استان راه‌ اندازی شده که در مجموع از طریق ۶۲۵ سایت، خدمات اپراتور ایرانسل ارائه می‌شود و همه ۳۱ شهر استان تحت پوشش تلفن همراه این اپراتور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از راه‌اندازی ۱۹ سایت ارتباطی در خلخال طی سال گذشته خبرداد و گفت: در حال حاضر ۴۹ روستای این شهرستان به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی دارند.

وی گفت: ۱۹ سایت ارتباطی طی سال گذشته در شهرستان خلخال ایجاد شده و برقراری اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای فاقد زیرساخت‌های اینترنتی از اولویت‌ها و برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل در طول سال جاری است.

وی به راه‌اندازی ۱۱ سامانه جدید تقویت امواج تلفن همراه و زیرساخت اینترنتی در سال جاری در خلخال اشاره کرد و افزود: علاوه بر انجام این کار که بخشی از تعهدات و وعده‌های داده شده به مردم منطقه است اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ کیلومتر فیبر نوری برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی این شهرستان اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲ شهرستان خلخال در جنوب و گرمی در شمال استان اردبیل از محروم‌ترین شهرستان‌های این استان در بحث زیرساخت‌های مخابراتی هستند، اظهارکرد: علت این امر واگذاری راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه روستایی و بین‌شهری به سرمایه‌گذاران و اپراتورهای بخش خصوصی و بی‌رغبتی آنها به هزینه‌کرد اعتبار برای مناطق کوهستانی این مناطق بوده است.

او گفت: در حالی که هر دکل و سایت در مناطق کوهستانی حداکثر ۲ روستا را پوشش می‌دهد وسعت پوشش در مناطق دشت استان بیشتر بوده و بنابراین بخش خصوصی اجرای طرح‌ها را در مناطق دشتی به مناطق کوهستانی ترجیح داده که این مشکل با واگذاری راه‌اندازی سایت‌ها به دولت در حال برطرف شدن است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین به راه‌اندازی سه سایت ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در جاده گردشگری خلخال - ماسوله اشاره کرد و افزود: ۳ سایت جاده‌ای در روستاهای ماجولان ، علی‌آباد و جلال‌آباد در طول مسیر این راه ارتباطی با هدف پوشش این جاده و همچنین سه روستای یاد شده به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به تامین اعتبارات این سایت‌ها از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: برای تکمیل پوشش جاده‌ای این منطقه گردشگری و بهره‌برداری از هر سایت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رزمی وجود پوشش تلفن همراه در این منطقه را امری ضروری دانست و ادامه داد: این مسیر یکی از نقاط اتصال ۲ استان اردبیل و گیلان است که نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری دارد و بهبود و تکمیل پوشش تلفن همراه در این مسیر، برای بهبود رفاه حال مسافران مهم است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار