استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل با تاکید بر نقش بانک‌ها در رفع موانع تولید گفت: بانک ها در راستای رونق اقتصادی و رفع موانع و مشکلات سر راه تولید می‌بایست در کاهش بروکراسی و تکریم سرمایه‌گذران نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 07 April 2021

 

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اردبیل با بیان اینکه بانک‌ها در تحقق شعار سال اعلامی از سوی مقام معظم رهبری "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نقش بسیار مهمی دارند تاکید کرد: آنها باید در نیمه اول امسال معادل یک سال گذشته عملکرد داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید هدفمند و با برنامه‌ریزی دقیق حرکت کنند، گفت: نقش بانک‌ها در اعطای تسهیلات و روند تسریع آن حائز اهمیت بوده و باید برای سال جاری برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند.

بهنامجو بیان کرد: بانک‌ها پشتیبان تولید، چه در بحث سرمایه ثابت و چه در زمینه سرمایه در گردش با ارائه تسهیلات بانکی حامی صنعت و تولید هستند و در بخش مانع‌زدایی‌ها نیز طبق قوانین بانکی، بانک‌ها باید کارهای اداری را سریع‌تر انجام داده و حصول نتیجه را زودتر در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دهند.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل استان در بخش عمرانی مشارکت خوبی داشته اند، گفت: در سال ۹۹ بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده‌اند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مدیران بانک‌ها در سال جاری با سرمایه‌گذاران ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند، افزود: به منظور تسریع در روند کارها و نتیجه‌گیری سریع در راستای اعطای تسهیلات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی، نیازمند تکریم بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های اردبیل در بحث کمک به زیرساخت‌های توسعه‌ای استان خوب عمل کرده‌اند، اظهارکرد: بانک ملی ایران در بحث راه‌آهن میانه_اردبیل یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان مشارکت داشته که رقم قابل توجهی است و در هیچ جای کشور چنین مشارکتی وجود ندارد.

بهنامجو ادامه داد: بانک کشاورزی و بانک سپه در پایاب سد گیوی نزدیک ۲۲۰ میلیارد تومان مشارکت داشته و تامین منابع کرده‌اند و این پروژه آغاز شده است و بانک توسعه تعاون نیز نزدیک ۶۰ میلیارد تومان برای پایاب سد سبلان سرمایه‌گذاری کرده است.

او با بیان اینکه بانک ملت نیز نزدیک ۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه فاضلاب شهری اردبیل تامین منابع مالی کرده است، گفت: روند کار اداری فاضلاب شهری به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرار داد بوده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب هم شروع است.

وی ادامه داد: بانک صادرات هم برای آبرسانی به روستاها نزدیک ۱۴۵ میلیارد تومان تامین منابع کرده و این پروژه نیز مراحل عقد قرارداد را سپری کرده است.

استاندار اردبیل اظهارکرد: بانک مسکن نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده کلور_درام از محل فاینانس اعتبار گذاشته و بانک رفاه کارگران برای تصفیه‌خانه سد تازه‌کند و ۱۲۰ روستای آن منطقه نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: تسهیلات تکلیفی بانک‌ها باید با یک هدف‌گذاری داخلی و برنامه‌ریزی شده تبدیل شود و استان اردبیل نسبت به استان‌های دیگر نیاز به تسهیلات و سرمایه‌گذاری بیشتری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار