مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: اعتبار لازم برای اجرای شبکه آبیاری سد گیوی در شهرستان کوثر تامین شده و عملیات اجرایی این پروژه تسریع شود.
کد خبر: ۹۵۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 07 April 2021

عباس جنگی مرنی روز چهارشنبه در بازدید از کارگاه احداث طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی خواستار گسترش عملیات اجرایی در جبهه‌های مختلف کاری بویژه تسریع عملیات فاز اول احداث شبکه اصلی پایاب سد گیوی همزمان با احداث تونل‌های شماره یک و ۲ و لوله‌گذاری سامانه انتقال آب شد.

وی اظهارکرد: از اواخر هفته آینده بخش اول لوله فولادی تولید شده برای شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی وارد کارگاه شده و لوله‌گذاری در شبکه پایاب آغاز می‌شود.

جنگی مرنی گفت: اجرای اصلی شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی شامل ۲ بخش سامانه انتقال آب از سد به شبکه به طول ۷.۶ کیلومتر با لوله فولادی با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر و احداث شبکه اصلی آبیاری و زهکشی شامل خطوط لوله تحت فشار و سازه‌های آبی وابسته بطول ۶۰ کیلومتر شامل لوله‌های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف از ۱۳۰ میلیمتر تا ۱۶۰۰ میلیمتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: کل زمان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده برای اتمام پروژه پایاب این سد به مدت ۲۴ ماه خواهد بود.

وی دریافت فایناس ۲۱۳۰ میلیارد ریالی برای اجرای پروژه را یادآور شد و گفت: پایاب این سد هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد، این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار