رئیس فدراسیون اسکی:
رئیس فدراسیون اسکی گفت: با توجه به زیرساخت‌های رفاهی و هتلینگ موجود در سرعین، نمین، خلخال و اردبیل، این استان برای مرکزیت منطقه چهار اسکی کشور انتخاب خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 10 April 2021

 

عباس نظریان روز شنبه در حاشیه بازدید از پیست اسکی آلوارس سرعین بیان کرد: تدابیر و برگزاری رویدادهای ورزشی از سوی هیات اسکی استان اردبیل، می‌تواند این منطقه را به لحاظ گردشگری و ورزشی متحول کند.

وی با اشاره به اهمیت همراهی و پای کار بودن مسئولان به ویژه نگاه استاندار اردبیل به ورزش‌های زمستانی و اهمیت گردشگری زمستانی افزود: با اقداماتی که در استان اردبیل برای ایجاد پیست‌های اسکی و این رشته ورزشی انجام شده است، بدون شک این استان در آینده‌ای نزدیک پایتخت اسکی کشور خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز رویکرد استاندار را عامل اصلی رشد رشته ورزشی اسکی در این استان برشمرد و از فعالیت‌های هیات اسکی ابراز رضایت کرد.

سجاد انوشیروانی در راستای رونق بخشی ورزش‌های زمستانی از جمله رشته اسکی با وجود پنج پیست اسکی در استان اردبیل، خواستار کمک‌های معنوی فدراسیون در راستای ارتقای رویدادهای ورزشی زمستانی در این استان شد.

در مجموع چهار پیست اسکی زمستانی آلوارس سرعین، پیست اسکی روی چمن فندقلوی نمین، پیست اسکی اندبیل خلخال و پیست اسکی منطقه گردشگری شابیل مشگین‌شهر از جمله پیست‌های فعال در استان اردبیل هستند.

آلوارس اردبیل در این میان پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است که در دامنه جنوبی کوه سبلان (با ارتفاع چهار هزار و ۸۱۱ متر) قرار دارد و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر، هوای دلپذیر در تابستان و وجود پیست اسکی از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

دسترسی به پیست آلوارس به واسطه جاده‌ای با طول ۲۴ کیلومتر و عرض ۱۸ متر از شهر سیاحتی سرعین امکان‌پذیر است.

سرعین به عنوان مهم‌ترین منطقه گردشگری استان، در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار