رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته با تداوم افزایش شمار مبتلایان به کرونا، ۱۰۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 11 April 2021

 

شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته با تداوم افزایش شمار مبتلایان به کرونا، ۱۰۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: از ۱۰۵ بیمار بستری‌شده جدید، ۶۴ نفر از اردبیل، ۹ نفر از پارس‌آباد، ۱۷ نفر از مشگین‌شهر، ۹ نفر از گرمی، یک نفر از کوثر، ۲ نفر از نمین، یک نفر از بیله‌سوار و ۳ نفر از خلخال هستند.

شمار بیماران بستری به ۴۸۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده بیان کرد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۴۸۹ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۳۹ موردی داشته و از این تعداد ۷۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

تداوم وضعیت قرمز و نارنجی در ۹ شهرستان

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل و نمین در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های مشگین‌شهر، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، بیله‌سوار، گرمی و اصلاندوز در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوثر و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به افزایش شمار مبتلایان و وجود ویروس کرونای انگلیسی در استان اردبیل، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده‌ از ماسک را تشدید کرده و در اولویت خود قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار