مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای سه پروژه بازآفرینی شهرستان خلخال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 08 May 2021

محبوب حیدری شامگاه جمعه در نشست با نماینده مردم خلخال و کوثر و فرماندار شهرستان خلخال در بررسی طرح‌های حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: در گام اول با تأمین زمین رایگان برای احداث ۱۴۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی سعی بر این است تا با صدور پروانه از سوی شهرداری روند احداث و واگذاری این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم تا با تأمین زمین رایگان احداث این واحدها را در دو فاز ۸۰ واحدی و ۶۰ واحدی پیگیری کنیم تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها سرعت بیشتری گرفته و به موقع تحویل متقاضیان شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری در خلخال گفت: برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی خلخال دو میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهد شد و در کنار آن قرار است بازسازی منطقه گونی و قلعه‌باشی با قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به سرانجام برسد.

حیدری افزود: در مجموع در حوزه بازآفرینی شهری تعهد وزارت تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌هاست که امیدواریم با همکاری شهرداری و مسئولان این شهرستان اجرای این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی ادامه داد: با تأمین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت معابر خلخال قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته که این میزان توزیع قیر معادل شهرستان اردبیل است که امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت‌ریزی سرعت بیشتری بگیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تعیین تکلیف منطقه خوجین خبر داد و بیان کرد: بنا به درخواست اهالی خوجین که در محدوده شهر خلخال قرار دارد در قالب طرح تفصیلی و با بررسی کارشناسی به محدوده شهر خلخال اضافه خواهد شد که در این زمینه مشکل به وجود آمده نیز با پیگیری شهرداری خلخال رفع خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: شهرداری با برگزاری مناقصه نسبت به اجرای طرح بازآفرینی منطقه گونی و قلعه‌باشی اقدام خواهد کرد و راه و شهرسازی نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز به اجرای این طرح کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: در نشست با نماینده خلخال و ارتباط تلفنی با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری قول مساعد برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های بازآفرینی شهری داده شد که در روزهای آینده با سفر به تهران پیگیر جذب این اعتبار خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بازدید سرزده از محور کلور – درام خاطرنشان کرد: حتی بیشتر از سایر پروژه‌های راهسازی تجهیزات و ناوگان خودرویی سنگین راهسازی در این مسیر فعال است و با تزریق ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه سرعت اجرای آن را شاهد خواهیم بود.

حیدری افزود: در قطعه اول به طول ۱۸ کیلومتر کار با سرعت در حال انجام است و در قطعه دوم نیز به طول ۲۵ کیلومتر ابنیه‌سازی و رفع معارض و جابجایی تأسیسات انجام می‌شود که تا پایان امسال این پروژه در طول ۲۵ کیلومتر به پیشرفت مناسبی خواهد رسید.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک مسکن و ۶۰ میلیارد تومان منابع ملی برای پشتیبانی از احداث این محور مواصلاتی خبر داد و بیان کرد: به صورت جدی احداث و تکمیل این پروژه رصد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار