مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد؛
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: گسترش کمک‌های مردمی و ترویج و تبلیغ فریضه زکات با همکاری و هم افزایی با کمیته امداد توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 11 May 2021

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده صبح سه‌شنبه در جلسه با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با هدف بررسی برنامه‌های مشترک، اظهار کرد: کمیته امداد به لحاظ تشکیلات و مأموریت محوله با سازمان تبلیغات اسلامی در هم تنیده است و فعالیت مکمل بسیاری برای اقشار مختلف ارائه می‌کند.

وی بر ضرورت هم افزایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی تاکید کرد و افزود: طیف مهمی از مخاطبان کمیته امداد، می‌توانند تبلیغات اسلامی را به عنوان هدف فرهنگی در نظر گرفته و با یک هم افزایی گسترده تمام فعالیت‌ها را پوشش دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، مبلغین و فعالان فرهنگی را کمک فکری برای کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: تأمین بحث معنوی و درمان روحی مددجویان آسیب دیده اجتماعی، با محوریت مساجد، هیئت‌های مذهبی و روحانیون می‌تواند نتایج مطلوب و ماندگار به همراه داشته و امید آفرینی و تواصی به صبر را در جامعه هدف ارتقا بخشد.

حجت الاسلام جعفرزاده مدیریت اجتماعی ویژه سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد را بزرگترین چتر معنوی در بازپروری آسیب دیدگان دانست و متذکر شد: اگر بتوانیم در زمینه پذیرش دوباره آسیب دیدگان اجتماعی از سوی خانواده و جامعه به نحو مطلوب کار کنیم در حقیقت چتر معنوی و پایگاه فرهنگی و دینی ایجاد کرده و مدیریت اجتماعی آن افراد را بازپروری کرده ایم.

وی تبلیغ فرهنگ زکات را همکاری گسترده تبلیغات اسلامی با کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در راستای برگزاری جلسات طلایه داران تبلیغ در شهرستان‌های استان، تمامی روحانیون در خصوص امور مختلف فرهنگی و دینی اعم از فریضه زکات توجیه شده و بر ضرورت ترویج آن تاکید شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در بخش دیگری از سخنانش به اجرای جشنواره " محله همدل "با هدف مردمی سازی تبلیغ دینی در جامعه اشاره کرد و گفت :در این جشنواره مشکلات و نیازهای محلات توسط اهالی همان محله شناسایی و رفع می‌شود و با ثبت در سامانه محله همدل، فرهنگ نوع دوستی و مشارکت در امور خیریه تبلیغ و در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی به فعالیت‌های جهادی روحانیون در ایام کرونا اشاره و اضافه کرد: از اوایل شروع پاندمی کرونا تا کنون ۱۶۰ نفر از روحانیون سراسر کشور به لحاظ همکاری در امور غسل و کفن و دفن اموات کرونایی جان خود را از دست دادند و بسیاری از طلاب جهادی و خانواده‌های آنان درگیر بیماری کرونا شدند که این امر نشان از همیشه در صحنه بودن مبلغین و فعالان عرصه فرهنگی و دینی است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده از آمادگی تبلیغات اسلامی برای همکاری با کمیته امداد خبر داد و گفت: خانواده بزرگ کمیته امداد، جامعه هدف فرهنگی و تبلیغی برای سازمان تبلیغات اسلامی استان بوده و در چشم انداز ۱۴۰۰ برنامه‌های مشترکی در توسعه فعالیت‌ها اجرا خواهد شد.

در ادامه حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز در سخنانی، با تشکر از فعالیت‌های مستمر روحانیون در ترویج فرهنگ زکات، بر ضرورت توسعه همکاری فی مابین تاکید کرد و گفت: مساجد، محلات، هیئت‌های مذهبی و روحانیون ظرفیت بالای فرهنگی و دینی در جامعه هستند که همواره در جذب مشارکت‌های مردمی کمک بزرگی به کمیته امداد ارائه کرده اند.

وی مراکز نیکوکاری را تنها تشکل مردمی با نظارت هدفمند معرفی و اذعان کرد: تمامی آورده‌ها و اقلام اهدایی نقدی و غیر نقدی مردم در سامانه به صورت سیستمی ثبت می‌شود و همواره از شفافیت بالایی برخوردار است.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل افزود: تمام مراکز نیکوکاری در خدمت فعالان فرهنگی و مذهبی است که می‌توانند با حضور در این مراکز، برنامه‌های جشنواره همدل را در راستای ترویج روحیه مواسات و تعاون در بین مردم اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار