رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در بازار مرغ استان اردبیل وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 30 June 2021

رامین صادقی صبح امروز در جلسه هماهنگی نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ در سامانه جامع تجارت و سامانه رهگیری در اردبیل اظهار کرد: نوسانات بازار مرغ به دقت رصد شده و به تناسب نیاز شهرستان‌های مختلف از کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مرغ درخواست می‌شود تا در شرایط متفاوت نیاز بازار را تأمین کنند و در حال حاضر مشکل خاصی در بازار مرغ استان اردبیل وجود ندارد.

وی افزود: در شرایط کنونی تهیه و تولید مرغ بستگی به بازار و عرضه و تقاضا دارد که معمولا در اواخر هفته تقاضای مصرف بیشتر از سایر روزها است.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت:‌ در قالب سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن طراحی شده برای عرضه مرغ تلاش بر این است تا از کشتارگاه تا سطح عرضه شفافیت کار انجام شود تا در یک فرآیند قانونی، صحیح و درست عرضه مرغ به شکل مناسب برای مردم انجام شود.

تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز بازار است

صادقی بیان کرد: اکثر واحدهای صنفی قیمت مصوب را در فروش مرغ رعایت می‌کنند و کمترین تخلفات را در ماه‌های اخیر در این زمینه داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز بازار است و در صورت صلاح‌دید متولیان استانی گاهی صادرات به سایر استان‌ها نیز با صدور مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

صادقی فعالیت چهار کشتارگاه مجهز استان و فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد صنفی را در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: از فردا قرار است بر اساس سامانه طراحی شده از مبدأ تا مقصد نحوه کشتار مرغ تا عرضه آن به واحدهای صنفی مورد رصد قرار گیرد که انتظار می‌رود کمترین تخلف در این فرآیند رخ دهد.

وی بیان کرد: امیدواریم شرایط مناسبی را در این فرآیند در بهبود امور و جلوگیری از تخلفات احتمالی نظاره‌گر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار