اگر چه تاخیر در پرواز در فرودگاههای کشور وخصوصا فرودگاه دورافتاده و محروم از امکانات وخدماتی همچون ایلام به امری رایج تبدیل شده است ،اما مسئولین استان ایلام باید دقت کنند که حقوق مسافرینی که بلیط پرواز را با بهای گزاف پرداخت می کنند نباید در بین سوء مدیریت ها گم وگور شود.
کد خبر: ۹۷۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 05 July 2021

تابناک ایلام : قرار بود پرواز شماره 3845هواپیمایی آسمان ،عصر امروز راس ساعت 16:45دقیقه فرودگاه شهدای ایلام را به مقصد تهران ترک کند ،هواپیما با یک ساعت تاخیر در فرودگاه ایلام بر زمین نشست .

مسافران کارت پرواز را دریافت وپس از 1/5 ساعت تاخیر در هواپیما نشستند ،خلبان هواپیما از طریق بلندگو ضمن عذر خواهی به خاطر تاخیر در پرواز ، اعلام کرد که هواپیما دچار نقص فنی شده و در صورت رفع نقص تا ده دقیقه دیگر پرواز خواهد کرد .

اما با گذشت زمان تعیین شده ،خلبان اعلام کرد که بدلیل نقص فنی امکان پرواز وجود ندارد ،مسافران پس از تخلیه هواپیما روانه سالن ترانزیت شدند . از طریق اطلاعات ابطال پرواز اعلام وتعدادی از مسافرین برگه ابطال پرواز را از دفتر هواپیمایی آسمان دریافت نمودند.

پس از تماس با مدیر فرودگاه ،وی درفرودگاه حاضر و اعلام کرد مشکل نقص فنی هواپیما مرتفع شده ودر حال رایزنی با خلبان هستند تا پرواز انجام پذیرد ؛اما با گذشت حدود یک ساعت اعلام شد تا کارشناس فنی رفع نقص را تایید ننماید خلبان هواپیما را به پرواز در نخواهد آورد .

بالاخره با پیگیری های مدیرفرودگاه اعلام شد که کارشناس فنی از تهران به فرودگاه کرمانشاه اعزام شده و تا ساعاتی دیگر با حضور در فرودگاه ایلام تاییدیه رفع نقص ومجوز پرواز را به خلبان ارایه خواهند داد و این پرواز راس ساعت 45دقیقه بامداد انجام خواهد شد .

اینک دهها مسافر هواپیما که اغلب آنان نیز غیر بومی هستند در سالن ترانزیت فرودگاه بدون دریافت کمترین خدماتی از سوی شرکت هواپیمایی سرگردانند . براساس قوانین هواپیمایی شرکت فوق ملزم به ارایه خدمات مورد نیاز مسافرین است ،اما گویا این موضوع اصلا برای فرودگاه ایلام تعریف نشده است .

هرچند باید قدردان تلاش های مدیر فرودگاه و دغدغه ایشان باشیم ،اما واقعا اهتمام به این نکته ضروریست که چرا باید در فرودگاهی که روزانه چندین پرواز در آن عملیاتی می شود کارشناس فنی حضور نداشته باشد تا در چنین مواردی به بررسی نقص فنی ،رفع  وصدور تاییدیه مبادرت نماید ؟!

اگر چه تاخیر در پرواز در فرودگاههای کشور وخصوصا فرودگاه دورافتاده و محروم از امکانات وخدماتی همچون ایلام به امری رایج تبدیل شده است ،اما مسئولین استان ایلام باید دقت کنند که حقوق مسافرینی که بلیط پرواز را با بهای گزاف پرداخت می کنند  در بین سوء مدیریت ها گم وگور نشود.

آیا تاخیر هشت ساعته پرواز برای مسافرینی که از سر ناچاری و برای تسریع در انجام امورات خود مجبور به انتخاب پرواز با هواپیماهای فرسوده شرکت آسمان هستند قابل قبول است ؟! مسئولین ما چرا سکوت مردم در قبال حقوق تضییع شده آنان از سوی شرکت های هواپیمایی را رضایت معنا کرده و گامی اساسی برای رفع این نقیصه بزرگ بر نمی دارند ؟! منتظر جواب مسئولین شرکت هواپیمایی ومدیران استان در قبال این اجحاف بزرگ در حق مسافرین هستیم !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار