از آنجاییکه با ترکیب فعلی سه به چهار اعضای شورای ششم شهر ایلام، اجماع برسر ابقای طالب صادقیان صرفا از کانال جلب نظر وهمراه نمودن یکی دیگر از اعضای شورای شهر بمنظور برهم زدن این ترکیب امکان پذیر است ،اتفاقات اخیر را باید در بستر همین سناریوی پشت پرده معنا نمود .
کد خبر: ۹۷۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 10 July 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::چند روز پیش ودر حاشیه افتتاح زیرگذر شهیدکشوری شهر ایلام ،طالب صادقیان شهردار این شهر در سخنانی تلویحا از خداحافظی خود با شهرداری ایلام خبرداد. بدنبال آن نیز با انتشار یک پیام خداحافظی در رسانه ها وشبکه های اجتماعی ،رسما پایان کار خود در شهرداری را اعلام کرد.

اما یک روز پس از انتشار پیام خداحافظی طالب صادقیان ،یکی از اعضای شورای شهر ایلام در گفتگو با رسانه ها گفت که شهردار ایلام استعفای رسمی خود را به شورا ارایه نکرده تا براساس قانون بررسی وتصمیم لازم اتخاذ شود و انتشار پیام خداحافظی از منظر شورا پایان کار شهردار تلقی نمی شود.

شهردار ایلام نیز در واکنش به مصاحبه این عضو شورای شهر گفت :تا پایان ماموریت شورای شهر کنونی همچنان در مسند شهرداری باقی خواهد ماند و در این مدت تعدادی از طرح های آماده افتتاح در سطح شهر ایلام به بهره برداری خواهد رسید .

بدون شک حضور طالب صادقیان در جایگاه شهرداری ایلام با توجه به تخصص ،همگرایی با شورا وعملگرایی در تغییر چهره شهرو همچنین اجرای طرحهای  عمرانی و دگرگونی در مبلمان شهر ایلام را باید نقطه عطفی در تاریخ این شهر و در زمره تصمیمات عقلانی اعضای شورای پنجم به حساب آورد .

اما در عین حال همانگونه که در مطلب پیشین نیز بدان اشاره شد ،خداحافظی شهردار ایلام در حاشیه افتتاح مهمترین طرح عمرانی وترافیکی شهر، آن هم در آستانه پایان عمر شورای پنجم و شکل گیری شورای ششم با ترکیبی متفاوت را باید  از منظر دیگری مورد تحلیل قرار داد .

چنانچه شورای ششم شهر ایلام بتواند از گرداب حاشیه های شکل گرفته اخیر خارج و رسما فعالیت خود را آغاز نماید،بدیهی است با ترکیب فعلی امکان اجماع بر سر انتصاب دوباره طالب صادقیان قدری دور از ذهن به نظر می رسد. از اینرو پیام خداحافظی شهردار ایلام در بستر فضای مجازی ورسانه ای را باید گامی در راستای برانگیختن احساسات افکارعمومی وجلب حمایت وهمراهی آنان بعنوان اهرم فشار بر شورای جدید درراستای تکمیل سناریوی پشت پرده تعدادی از اعضای شورای جدیدحامی ابقای صادقیان قلمداد کرد.

از آنجاییکه با ترکیب فعلی سه به چهار اعضای شورای ششم شهر ایلام، اجماع برسر ابقای طالب صادقیان صرفا از کانال جلب نظر وهمراه نمودن یکی دیگر از اعضای شورای شهر بمنظور برهم زدن این ترکیب امکان پذیر است ،اتفاقات اخیر را باید در بستر همین سناریوی پشت پرده معنا نمود .

شنیده ها حاکیست تلاش های گسترده ای از سوی اقلیت شورای شهر جدید ایلام با همراهی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای سناریوی ابقای شهردار فعلی ایلام صورت گرفته است . برهمین اساس یکی از اعضای شورای شهر در صورت همراه شدن با اقلیت شورا و برهم زدن ترکیب فعلی بمنظور اجماع بر سر ابقای شهردار ایلام ،دو امتیاز مهم کسب خواهد کرد .

امتیاز اول جلب حمایت نماینده مجلس شورای اسلامی بر سر استمرار ریاست برادر این عضو شورای شهر بر یکی از سازمانهای اداری استان در دولت ابراهیم رییسی و امتیاز دوم نیز واگذاری جایگاه ریاست شورای شهر ایلام به این عضو شوراست .

هرچند این رسانه معتقد است ؛ با وجود حاشیه های ایجاد شده از سوی مخالفین شهردار ایلام اما ابقای طالب صادقیان در شهرداری ایلام می تواند منشاء تغییرات مثبت دیگری به نفع شهروندان شود واز این اقدام شورای شهر حمایت خواهد کرد ،اما با این حال باید منتظر ماند ودید که آیا سناریوی طراحی شده می تواند اقلیت شورا را در رسیدن به هدف بزرگ خود ،یعنی ابقای طالب صادقیان محقق سازد یا خیر ؟!

بیشتر بخوانید

طالب صادقیان در دو راهی ماندن یا رفتن !/همه چیز به شورا ربط دارد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
راننده تاکسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
سلام
لطفا به این شهردار متخصصص و پاک بگین الان که چهره شهره رو عوض کردن حالا بیان کوچه و خیابان های شهر رو آسفالت کنن خدا شاهد فنر و گیربکس برامون نموند
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
تابناک شهردار برای همیشه از شهرداری ایلام میره خواهشا با خیالبافی و خالزنک بازی براش سناریو نساز ،
اصلاح طلبان استان اگه کمی شعور داشته باشن از الان برای دور بعدی مجلس بر سر طالب که رای ایلی و محبوبیت در مرکز استان داره هزینه میکنن تا سهمی در مجلس آینده داشته باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار