استاندار اردبیل گفت: با قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های زیرساختی استان اردبیل تخصیص خواهد یافت.
کد خبر: ۹۷۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 14 July 2021

به گزارش «تابناک اردبیل»، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در مورد دیدار اخیر خود با محمدباقر نوبخت بیان کرد: مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان در رابطه با تامین اعتبار جهت پرداخت بدهی پیمانکاران، مشاوران و جابه‌جایی روستاها در محدوده سد مخزنی عمارت تامین اعتبار شد که به‌زودی در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های بزرگ استان اردبیل تامین شده است، افزود: جهت اجرای شبکه‌های آبیاری فرعی و سامانه نوین آبیاری پایاب سد خداآفرین به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های محرومیت‌زدایی روستایی در مناطق کم‌برخوردار پس از انقلاب و یکی از کارهای ماندگار دولت در استان از سال ۹۴ آغاز و ۱۱ هزار هکتار از ۴۵ هزار هکتار اراضی این پایاب تعیین تکلیف شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: بخش‌ها و نواحی بعدی طرح مذکور به ارزش روز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی برخوردار است و به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالی دیگر نیاز دارد.

وی اضافه کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان این مبلغ از محل بهره‌گیری از قانون بودجه ۱۴۰۰، فروش اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اراضی عودت داده شده شهرک گلخانه‌ای به شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش اراضی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال پیگیری و تامین اعتبار است.

بهنامجو با اشاره به اینکه پیرو دستور ویژه رئیس جمهوری و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه بقیه مبلغ مورد نیاز از سوی دولت تامین شده است، ادامه داد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دستور ویژه نوبخت، در آینده نزدیک تامین و برای جهش و پیشرفت طرح تزریق می‌شود.

وی همچنین در رابطه با تامین اعتبار زیرساخت‌های اساسی که به دلیل افزایش قیمت مصالح با کسری اعتبار روبه‌رو هستند، اظهار کرد: برای روسازی طرح‌های عمرانی به ویژه بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ به‌زودی تامین می‌شود.

استاندار اردبیل در مورد تکمیل موزه دفاع مقدس این استان بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و سفر نوبخت به استان در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۱۱ میلیارد تومان ابلاغ شد.

وی افزود: برای تکمیل طرح ۱۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که مساعدت رئیس سازمان برای تزریق این مبلغ صادر شد و امید می‌رود با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی که دارد، تا پایان سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار