رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۶۱ مبتلای جدید ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند
کد خبر: ۹۷۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 18 July 2021

 

به گزارش «تابناک اردبیل»، شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۶۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

افزایش شمار کل بیماران بستری به ۲۸۶ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۲۸۶ نفر رسید که نسبت به دیروز افزایش ۲۷ موردی داشته و از این تعداد ۶۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، نمین، اصلاندوز، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

تزریق بیش از ۱۱۰ هزار دوز واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۱۱۰ هزار و ۲۳ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۷۷ هزار و ۷۲۷ دوز مربوط به نوبت اول و ۳۲ هزار و ۲۹۶ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد که به این منظور تیم سیار دانشگاه هر روز از شهرستان‌ها بازدید و از نزدیک در روند واکسیناسیون قرار گرفته و مشکلات موجود را بررسی و برطرف خواهند کرد.

وی اظهار کرد: طبق دستور وزیر بهداشت، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز مراکز واکسیناسیون تجمیعی تعطیل نبوده و ارایه‌ خدمت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار