نفیسه خسروی گفت: قیمت برند خارجی متفورمین در بازار ۱۳۷ هزار تومان است اما برند ایرانی توسط شرکت های گیاهی تولید می شود و هر بسته ۱۰۰ تایی با قیمت بسیار کمتر قابل تهیه خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 25 July 2021
ماجرای گرانی داروی متفورمین برای بیماران دیابتی در استان البرز
به گزارش «تابناک البرز» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی البرز وضعیت موجود کرونا در استان البرز را قرمز و نامطلوب عنوان کرد و گفت: همشهریان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، تا زمانی که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود رختن بستن کرونا از کشور انتطار خیلی دوری است.
نفیسه خسروی با اشاره به اینکه متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است، افزود: اگر چه از نظر معیشتی و اقتصادی اغلب مردم با مشکل مواجه هستند اما باید همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و دستکش را در اولویت بگذارند.
وی اظهار داشت: علوم پزشکی البرز در راستای واکسیناسیون مردم به  شدت تلاش می کنند اما واقعیت این است که حتی با تکمیل فرایند واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند موجب شود نفسی راحت بکشیم و رفته رفته بر کرونا غلبه کنیم.
خسروی درباره گرانی داروی متفورمین برای بیماران دیابتی، تصریح کرد: با توجه به سیاست گذاری سازمان غذا و دارو برای حمایت از تولیدکننده های داخلی، با ظرفیتی محدود و فرایند خاصی دارو وارد می شود و شرکت های وارد کننده ارز دولتی برای واردات برند خارجی دریافت نمی کنند.
وی گفت: قیمت برند خارجی متفورمین در بازار ۱۳۷ هزار تومان است اما برند ایرانی توسط شرکت های گیاهی تولید می شود و هر بسته ۱۰۰ تایی با قیمت بسیار کمتر قابل تهیه است و مشکلی وجود ندارد، همچنین  درباره داروی دپاکین برای اعصاب و روان اولویت با برندهای ایرانی است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی البرز در خاتمه خاطر نشان اگر بیماران بنا به دستور پزشک و مشکلاتی که دارند نمی توانند از داروی برند ایرانی استفاده کنند سامانه ای وجود دارد که برای نوع خاصی از بیماری داروی خارجی وارد می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار